plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
کد مطلب : ۲۶۸۱۳

تصادف شدید زائران ایرانی در جاده کوت بغداد

منابع خبری امروز چهارشنبه از کشته و زخمی شدن چندین زائر ایرانی درسانحه تصادف شدید در جاده کوت بغداد خبر دادند. هلال احمر نیز اعلام کرد در مجموع طی روزهای اخیر ۱۹۵ مصدوم یا بیمار ایرانی از عراق به کشور منتقل شده اند.
تصادف شدید زائران ایرانی در جاده کوت بغداد
به گزارش ایصال نیوز، تصاویر منتشر شده، خودروی واژگون شده را نشان که تعدادی از افراد حاضر درمحل درحال کمک رسانی برای بیرون کشیدن سرنشینان خودرو هستند. برخی منابع گفته اند که این سانحه در پی برخورد یک دستگاه اتوبوس با یک دستگاه تریلی کمپرسی رخ داده است.

در همین حال برخی از رسانه ها با انتشار خبر تایید نشده از کشته و زخمی شدن ۲۶ زائر ایرانی در تصادف شدید جاده بغداد - کوت خبر داده اند.

یک سایت عراقی هم از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن ۱۵ نفر در این حادثه خبر داده است.

یک منبع محلی در استان واسط شرایط برخی از زخمی‌های این حادثه را وخیم اعلام کرده است.

از سوی دیگر، به گزارش ایرنا، تا امروز چهارشنبه، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از انتقال ۱۹۵ مصدوم یا بیمار ایرانی در راهپیمایی اربعین از مرزهای چهارگانه مهران، چذابه، شلمچه و خسروی به کشور خبر داد و گفت: این افراد برای ادامه روند درمان به کشور منتقل شدند.

مهدی ولی پور روز چهارشنبه درباره مهمترین اقدامات و خدمات در طرح ملی امداد نجات اربعین حسینی ۱۴۰۱ اظهارداشت: این طرح به مدت 21 روز از پنجشنبه دهم شهریور آغاز شده و تا روز پنجشنبه 31 شهریور ادامه خواهد داشت که البته در صورت ضرورت مدت زمان اجرای طرح قابل تمدید است.

ولی پور درباره ظرفیت و امکانات منابع انسانی سازمان امداد و نجات در داخل مرزهای کشور افزود: در این طرح یک هزار و ۲۰۵ مرکز عملیاتی امداد و نجات، ۱۱۶ پست موقت امداد و نجات منتهی به مرزها، ۱۹ مرکز امداد هوایی، ۱۳ قرارگاه مرزی آماده امدادرسانی و خدمت رسانی هستند.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما