plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰
کد مطلب : ۲۶۶۷۵

کیم جونگ اون: کره شمالی هرگز از توسعه برنامه ی هسته ای دست نخواهد کشید

تصویب قانون اجازه حمله پیشگیرانه اتمی در کره شمالی
کیم جونگ اون رهبر کره شمالی صبح روز جمعه گفت: پیونگ یانگ هرگز از توسعه زرادخانه هسته ای خود دست نخواهد کشید زیرا هدف آمریکا سقوط کشور ما است.در پی این سخنان، کره شمالی قانونی را تصویب کرد که اجازه حمله پیشگیرانه اتمی را می دهد.
کیم جونگ اون: کره شمالی هرگز از توسعه برنامه ی هسته ای دست نخواهد کشید
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کیم جونگ اون در هفتمین اجلاس مجلس عالی خلق کره شمالی گفت: هدف آمریکا نه تنها از بین بردن تسلیحات هسته‌ای بلکه نابودی کامل قدرت هسته‌ای ما است تا ما را مجبور کند که از حق دفاع از خود دست برداریم، تا ما را تضعیف کند و رژیم ما را در هر زمانی سرنگون کند.

رهبر کره شمالی در ادامه افزود: هیچ تحریمی باعث نمی شود پیونگ یانگ از تسلیحات هسته ای خود دست بردارد.
کیم جونگ اون خاطر نشان کرد: این قضاوت نادرست و اشتباه محاسباتی (آمریکا) است، شما می توانید صد روز، هزار روز، ده سال، صد سال تحریم کنید اما قرار نیست حق بقا و حق دفاع از خود را که امنیت کشور و مردم آن به آن وابسته است، رها کنیم.

رهبر کره شمالی همچنین گفت: هر چقدر هم که در شرایط سختی قرار بگیریم، ما باید از یک قدرت هسته ای بزرگتر یعنی آمریکا که این وضعیت سیاسی و نظامی را در شبه جزیره کره ایجاد کرده است، جلوگیری کنیم در نتیجه هرگز نمی توانیم سلاح های هسته ای را رها کنیم.

تصویب قانون اجازه حمله پیشگیرانه اتمی در کره شمالی

ساعتی بعد از سخنان رهبر کره شمالی، رسانه های دولتی گزارش دادند که کره شمالی قانونی را تصویب کرده است که به آن اجازه انجام یک حمله هسته ای پیشگیرانه را می دهد و وضعیت این کشور را به عنوان یک قدرت هسته ای "غیرقابل بازگشت" اعلام می کند.

به گزارش اسکای نیوز به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی، در این قانون آمده است: «اگر سیستم فرماندهی و کنترل نیروی هسته‌ای ملی در معرض حمله نیروهای متخاصم قرار گیرد، حمله هسته‌ای به صورت خودکار و فوری انجام خواهد شد».

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما