plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷
کد مطلب : ۲۶۶۱۴
مسئول سامانه‌های نوین آبیاری جهاد کشاورزی اصفهان خبر داد

۱۳۵ هزار هکتار از مزارع استان اصفهان به طرح‌های آبیاری موضعی، بارانی و کم فشار تجهیز شده است

تنها حدود ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی اصفهان زیر کشت محصول می‌رود
مسئول سامانه‌های نوین آبیاری سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با بیان اینکه تا کنون حدود ۱۳۵ هزار هکتار از مزارع استان به طرح‌های آبیاری موضعی، آبیاری بارانی و کم فشار تجهیز شده است، گفت: افزایش قیمت وسایل و تجهیزات این سامانه‌ها نسبت به سال‌های قبل افزایش چشمگیری یافته و همین امر، انجام طرح‌ها را با سختی روبه رو کرده است. 
۱۳۵ هزار هکتار از مزارع استان اصفهان به طرح‌های آبیاری موضعی، بارانی و کم فشار تجهیز شده است
به گزارش ایصال نیوز، مسئول سامانه‌های نوین آبیاری سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: سامانه‌های نوین آبیاری از ابتدای سال تاکنون در ۲ هزار و ۳۶۰ هکتار از مزارع این استان با هدف مصرف بهینه آب اجرا شده است.

محمود صالحان افزود: شهرستان‌های اصفهان با ۵۴۰،  تیران و کرون ۴۵۷ و سمیرم ۳۷۸ هکتار بیشترین آمار اجرای این سامانه در سال جاری را داشتند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۶ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آبیاری موضعی، بارانی و کم فشار هزینه شده است تصریح کرد: افزایش قیمت وسایل و تجهیزات این سامانه‌ها نسبت به سال‌های قبل افزایش چشمگیری یافته و همین امر، انجام طرح‌ها را با سختی روبه رو کرده است. 

مسئول سامانه‌های نوین آبیاری سازمان جهاد کشاورزی اصفهان اضافه کرد: تا کنون حدود ۱۳۵ هزار هکتار از مزارع استان به طرح‌های آبیاری موضعی، آبیاری بارانی و کم فشار تجهیز شده است. 

صالحان با اشاره به کم آبی در استان اظهار داشت: اجرای چنین سامانه‌هایی برای مصرف بهینه آب و صرفه جویی نقش کلیدی دارد و می‌تواند سبب بهره‌وری در کشاورزی شود. 

وی افزود: قابلیت اجرای طرح‌های آبیاری نوین در تمام شهرستان‌های استان وجود دارد اما برای تسریع در آن باید تسهیلات مورد نیاز تامین و پرداخت شود.

صالحان ادامه داد: همزمان با هفته دولت امسال ۵۷ طرح در بخش آب و خاک و امور مهندسی کشاورزی اصفهان افتتاح شد که بخشی از آن به طرح‌های آبیاری مربوط بود.

استان اصفهان ۵۶۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد اما بدلیل کمبود منابع آبی، تنها حدود ۲۰۰ هزار هکتار از آنها زیر کشت محصولات زراعی و باغی می‌رود. /ا یر نا 

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما