plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶
کد مطلب : ۲۶۶۱۲

ابراز امیدواری فواد حسین و دستیار وزیر خارجه آمریکا نسبت به احیای برجام

وزیر امور خارجه عراق و دستیار وزیر خارجه آمریکا، در بغداد با یکدیگر دیدار و نسبت به احیای توافق هسته ای میان تهران و واشنگتن ابراز امیدواری کردند.
ابراز امیدواری فواد حسین و دستیار وزیر خارجه آمریکا نسبت به احیای برجام
به گزارش ایصال نیوز، به نقل از وزارت خارجه عراق، فؤاد حسين، وزیر خارجه این کشور با باربرا لیف، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاورنزدیک دیدار و رایزنی کرد.

بنا بر اعلام طرف عراقی، دو طرف در این دیدار درخصوص بحران سیاسی عراق، سوریه، تحولات منطقه‌ای و روابط ایران و آمریکا و روند مذاکرات هسته‌ای در وین تبادل نظر کردند.

در این دیدار، مقام عراقی و مقام آمریکایی نسبت به توافق میان تهران و واشنگتن ابراز امیدواری کرده و گفتند که احیای برجام به سود دو کشور و همه منطقه است.

آمریکا و ایران در مدت اخیر در حال بررسی پاسخ‌های یکدیگر نسبت به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته‌ای بوده‌اند که به گفته جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات وین، آخرین متن پیش‌نویس و آخرین پیشنهاد برای رسیدن به توافقی بر سر احیای توافق هسته‌ای است.

این پیشرفت‌ها در مدت اخیر مقامات ارشد رژیم صهیونیستی را به واکنش واداشته و درباره انجام شدن توافق احتمالی ابزار نگرانی کرده‌اند.

گزارش‌های رسانه‌ای می‌گویند، واشنگتن قرار است در مقابل امضای توافق هسته ای با ایران و بازگشت به برجام، امتیازات و بسته جبرانی امنیتی در اختیار تل آویو قرار بدهد و تاکید می‌کند گفت‌وگوها درخصوص این بسته هنوز رسمی نشده است اما به محض امضای توافق هسته‌ای، این "امتیازات جبرانی" هم علنی خواهد شد.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما