plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
کد مطلب : ۲۶۶۰۳

عمار الحکیم در دیدار با مقام آمریکایی: بحران سیاسی عراق حل شدنی است

اظهارات معاون وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری در بغداد
رئیس جریان ملی الحکمه عراق در دیدار با باربارا لیف، معاون وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد که بحران سیاسی کنونی عراق حل شدنی است.خانم لیف در گفتگو با رسانه‌ها در بغداد مدعی شد: اولویت دولت آمریکا، ثبات و امنیت عراق و حمایت از طرح گفتگوی ملی است.
عمار الحکیم در دیدار با مقام آمریکایی: بحران سیاسی عراق حل شدنی است
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، عمار الحکیم، رئیس جریان ملی الحکمه عراق در دیدار با باربارا لیف، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک در بغداد که با حضور سفیر آمریکا در بغداد انجام گرفت، درباره موضوعات مشترک و روابط دوجانبه و تحولات سیاسی عراق و منطقه گفتگو و  رایزنی کرد.

عمار حکیم بر اهمیت ارتقاء همکاری میان عراق و آمریکا در زمینه توسعه طرح های زیرساختی و بازسازی، برای حفظ منافع همگان و تقویت حاکمیت عراق تأکید کرد.

الحکیم گفت: اگر همه گرروههای عراقی از عزم و اراده لازم برخوردار باشند و به خاطر منافع کشور کوتاه بیایند بحران سیاسی در عراق حل شدنی است. شراکت در تصمیم گیری در عراق اهمیت دارد و این شراکت نباید مشروط به مشارکت در دولت باشد.

وی بر لزوم احترام جدی به نهادهای قانون اساسی عراق تأکید کرد و گفت: اصلاحات از اصلاح نهادها شروع می‌شود. این اقدام دموکراتیک نتیجه رشادت های بزرگی است که عراق در مبارزه با دیکتاتوری و تروریسم انجام داده و می‌دهد.

الحکیم درباره مسائل منطقه گفت: هرگونه مذاکره‌ای که با هدف آرام کردن فضا بین گروه‌های منطقه باشد به نفع عراق و همگان است. عراق نقشی را در نزدیک کردن دیدگاه‌ها ایفا کرده است مبنی بر اینکه مذاکره بهترین راه حل است و اختلافات حل شدنی است.

اظهارات معاون وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری در بغداد

معاون وززیر امور خارجه آمریکا در امور خاورمیانه در ادامه دیدارش با مقامات عراقی در بغداد با خبرنگاران مواضع دولت بایدن در باره عراق را تشریح کرد.

لیف در جریان میزگردی که با حضور تعدادی از رسانه‌ها برگزار شد، به خبرگزاری عراق (INA) مدعی شد: اولویت دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، به‌ویژه وزارت خارجه، ثبات و امنیت عراق است. "حاکمیت نهادهایی است که شهروندان و نخبگان عراقی آرزوی آن را دارند و حاکمیت در تصمیم گیری عاری از مداخله خارجی باید باشد.

وی گفت: همه ارکان دولت آمریکا صحنه عراق را از نزدیک دنبال می کنند و حوادث هفته گذشته نشان می دهد که صحنه سیاسی به لبه پرتگاه رسیده است.

لیف از رهبران عراق خواست سریعا «با راهکار مناسب تصمیم لازم اتخاذ کنند، راه حلی که از طریق دولت انتقالی، انتخابات جدید یا دولت جدید است.»

لیف اشاره کرد: ما از توانایی رهبران عراقی آگاه هستیم و بر این اعتقاد هستیم که آنها می توانند تصمیم درستی برای منافع عراق بگیرند.

این مقام آمریکایی مدعی شد: جوهر اصلی دموکراسی، پذیرش فراگیر همگان است و صداهای مخالف را در خود جای می دهد و طرد دیگران را تحمل نمی کند و اگر فراگیر نباشد در نهایت با شکست مواجه می شود."

وی با تقدیر از اقدام مصطفی کاظمی برای برگزاری گفتگوی ملی، از رهبران عراق خواست تا این گفت وگوی ملی را به ننتیجه مطلوب برسانند،زیرا مسائل در این نشست ها حل و فصل می شود و هیچ دلیلی وجود ندارد که عراق به لبه پرتگاه برسد.

لیف با اشاره به اینکه «آقای مقتدی صدر طرفداران و مخاطبان زیادی دارد و صدای او با دیگر رهبران عراق باید شنیده شود، باید با گفت گو پیش رفت، در غیر این صورت گفتگوها شکننده خواهد بود».

او با اشاره به اینکه "40 میلیون عراقی انتظار بهترین ها را دارند و این حق آنهاست"خاطرنشان کرد: "ما اراده سیاسی واقعی رهبرانی را که با آنها ملاقات کردیم احساس کردیم.

وی تاکید کرد عراق دوست آمریکا است و مشارکت ما با عراق در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای ادامه دار است. از رهبران و گروههای عراقی می خواهیم برای رسیدن به راه حل واقعی بر مناقشات اساسی داخلی خود غلبه کنند.

معاون وزارت خارجه آمریکا در پایان این گفتگوی رسانه ای در بغداد "نقش مثبت عراق در تلاش برای فراهم آوردن زمینه گفت و گو بین آمریکا و ایران" را ستود.

انتهای پیام/*
۱
مترجم : احمد امینی
مرجع : واع العراقیة
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما