plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳
کد مطلب : ۲۶۵۶۲

نشست ویژه اربعین حسینی (ع) با حضور وزیر کشور عراق برگزار شد

توصیه های جدید صدر درباره برگزاری مراسم اربعین حسینی
وزیر کشور عراق در تشریح نتایج نشست ویژه برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) گفت: تمام تلاش ما تامین همه خدمات مورد نیاز برای برگزاری راهپیمایی اربعین با مشارکت همگانی و تلاش چندین وزارتخانه است و اجازه نمی‌دهیم هیچ رفتاری حرکت بی همتای میلیونی اربعین را تحت تاثیر قرار دهد.
نشست ویژه اربعین حسینی (ع) با حضور وزیر کشور عراق برگزار شد
به گزارش ایصال نیوز، عثمان الغانمی وزیر کشور عراق در گفت وگو با خبرگزاری عراق (واع) افزود: به این منظور نشست ویژه ای برگزار کردیم تا همراستا با ارائه خدمات به زایران، بحث تامین امنیت کافی را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

وی افزود: کاملا آشکار است که بدون ارائه خدمات رفاهی و پشتیبانی مناسب، تامین امنیت نیز میسر نخواهد بود.

وزارتخانه های برق، حمل و نقل، شهرداری ها و نفت مسول تامین خدمات و پشتیبانی لازم دراین راستا هستند.

الغانمی با بیان اینکه محورهای اصلی مربوط به تلاش‌های امنیتی و خدماتی در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت، تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم هیچ رفتاری حرکت میلیونی اربعین را که در جهان بی همتاست، تحت تاثیر قرار دهد.
وزیر کشور عراق با اشاره به تقسیم کار صورت گرفته، خاطرنشان کرد: با شروع این حرکت میلیونی، هماهنگی های همه جانبه و از پیش تعیین شده بخشهای خدمات دهنده اجرایی خواهد شد.

الغانمی گفت: در این نشست همچنین درباره فعالیت گذرگاه‌های مرزی و مسیرهای حرکت زائرین به سمت کربلای معلی و همچنین ورود زائران از طریق هوایی بحث و تبادل نظر شد و مشکلات موجود بررسی و مقامات مسئول برای برطرف کردن مشکلات احتمالی مشخص شدند، ضمن اینکه نشستهای دیگری نیز دراین رابطه برگزارخواهد شد.

توییت مقتدی صدر به زبان فارسی و توصیه های وی درباره مراسم اربعین حسینی

این در حالی است که  مقتدی صدر عصر دیروز، در پیامی در صفحه شخصی خود در توییتر، از دولت محلی در استان کربلا خواست ماموریت تامین امنیت مراسم زیارت اربعین امام حسین( ع) را به نیروهای امنیتی واگذار، و نیروهای الحشد الشعبی و "سرایا القدس"- شاخه نظامی جریان صدر- را از این ماموریت منع کند.

رهبر جریان "صدر" در عراق، بر عدم سر دادن شعارهای سیاسی در مراسم زیارت اربعین امام حسین(ع) تأکید کرد.

صدر با اشاره به حضور پررنگ زائرانی از ایران در مراسم اربعین در عراق، از شهروندان عراقی خواست تمام شرایط پذیرایی از جمله غذا، نوشیدنی و مسکن را برای تمام زائران فراهم کنند و تعامل اخلاقی خوبی با آنها داشته باشند.

شایان ذکر است؛ صدر که چند روز پیش اعلام کناره گیری از سیاست کرده بود در جدیدترین توئیت خود بی انکه مسئولیتی در خصوص زوار اربعین داشته باشد مطالبی شبیه دستورالعمل اجرایی ارائه کرد.

رهبر جریان صدر عراق همچنین درباره مراسم اربعین در این کشور و حضور میلیونی زائران اباعبدالله الحسین (ع) در بیانیه ای  به زبان فارسی از زائران ایرانی خواست هنگام حضور در عراق، قوانین و مقررات دولت عراق را رعایت کنند. /ا لعا لم 

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما