plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۲۶۵۵۱
در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران

چمران: رئیسعلی دلواری مقابله با انگلیس را یک مسئولیت بزرگ می دانست

۲۵۰ تعاونی در تهران داریم که غیر فعال است و کار نمیکنند
مهدی چمران، اقدام و عمل رئیسعلی دلواری را یک مسئولیت بزرگ دانست و گفت: این مرد یک ایرانی شجاع، علاقمندبه ایران و شهادت طلب بود که به خاک سرزمین خود خدمتی کرد که به عنوان یک ویژگی ایرانی قلمداد می شود که در مقابل ظلم و استبداد انگلیس ایستاد و در نهایت به شهادت رسید.
چمران: رئیسعلی دلواری مقابله با انگلیس را یک مسئولیت بزرگ می دانست
به گزارش ایصال نیوز، رئیس شورای اسلامی شهر تهران امروز یکشنبه(۱۳ شهریور) در جریان برگزاری هشتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ضمن ابراز تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی(ع) و گرامیداشت سالروز شهادت رئیسعلی دلواری که بنام روز مبارزه با استکبار استعمار انگلیس گفت: روز ۱۲ شهریور سالگرد شهادت مردی است که در مقابله استعمارگری ایستاد و با جانفشانی خود توانست استعمار انگلیس را در هم بشکند.

وی گفت: بنده واژه پیر را هم به پسوند انگلیس اضافه می کنم چرا که استعمار انگلیس، پیرترین استعمار زمین است و ابتدا این انگلیس بود که آغازگر برنامه استعمار در کشورها بوده است.

وی افزود: ماجرای استعمارگری که با خوی وحشیگرایانه همراه است به ویژه در هندوستان، برخی کشورهای آسیایی و هم در آفریقا اتفاق افتاد که ریشه آن کشور انگلیس بود و مشخص است که این تفکر استعماری همچنان وجود دارد و باید گفت که در حال حاضر ملت انگلیس و مردم انگلیس آنچه که دارند از همان دوران استعمار است که دولتشان از ملتهای دیگر چپاول کردند و به سرزمین خود بردند.

چمران در ادامه اقدام و عمل رئیسعلی دلواری را یک مسئولیت بزرگ دانست و گفت: این مرد یک ایرانی شجاع، علاقمندبه ایران و شهادت طلب بود که به خاک سرزمین خود خدمتی کرد که به عنوان یک ویژگی ایرانی قلمداد می شود که در مقابل ظلم و استبداد انگلیس ایستاد و در نهایت به شهادت رسید.
 
بخش تعاونی ها در کشور مغفول مانده

وی ادامه داد: امروز ۱۳ شهریور ماه نیز بعنوان روز تعاون نامگذاری شده و این امر اهمیت موضوع تعاون را گوشزد می کند اما متاسفانه بخش تعاونی ها در کشور مغفول مانده و هنوز به مرحله خوبی نرسیده است.

رییس شورای شهر تهران ضمن ابراز تاسف از این موضوع اظهار کرد: بنده به نقل از مدیرکل تعاون های یکی از شهرهای استان تهران اعلام کرده بود ۲۵۰ تعاونی داریم اما غیر فعال است و کار نمیکنند، باید بگویم برای بنده این عدم فعالیت چنین تعاونی هایی ناراحت کننده بود که باید این موضوع اصلاح و فعال شود.

چمران ادامه داد: اگر تعاونی ها فعال باشد بسیاری از گلایه ها و مسائل از بین میرود و اگر محصولی فروخته می شود در بخش های مختلف به خصوص در حوزه کشاورزی با عدالت بیشتری همراه است چرا که عدم وجود تعاونی ها باعث می شود، تولید کننده ضرر کند و اجناس با قیمت بالاتری فروخته شود و قیمت معقولانه ای که باید به دست تولید کننده برسد نمی رسد ضمن انکه وجود تعاونی ها می توانند زمینه اصلاح و ترمیم بسیاری از کاستی ها و سوء استفاده هارا بگیرد.

چمران در پایان ضمن گرامیداشت روز دانشمند بزرگ ایرانی ابوریحان بیرونی و سلمان فارسی اعلام کرد که ما به خود میبالیم که ایرانی هستیم و سلمان یک ایرانی بود که در جمع اصحاب نزدیک پیامبر اسلام بود.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما