plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۵
کد مطلب : ۲۶۴۵۲

حملات هوایی رژیم صهیونیستی به دو فرودگاه بین‌المللی حلب و دمشق

به دنبال حمله هوایی رژیم صهیونیستی، در شامگاه چهارشنبه صدای انفجارهایی در اطراف فرودگاه بین المللی حلب شنیده شد. ساعتی بعد فرودگاه بین المللی دمشق نیز هدف حمله موشکی جنگنده های متجاوز رژبم صهیونیستی قرار گرفت.
حملات هوایی رژیم صهیونیستی به دو فرودگاه بین‌المللی حلب و دمشق
به گزارش ایصال نیوز، یک منبع نظامی ارتش سوریه به سانا گفت که 4 موشک در مجاورت فرودگاه بین المللی حلب سقوط کرده است.

بر اساس این گزارش، این حمله هوایی تنها خسارات مادی به همراه داشته است.

در این حمله خسارات محدودی به باند فرود  در فرودگاه بین المللی حلب  وارد شد و هنوز تلفات انسانی گزارش نشده است.

خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد که حدود ساعت ۲۰ چهارشنبه به وقت محلی، رژیم صهیونیستی فرودگاه حلب را هدف حمله موشکی قرار داد. این منبع اضافه کرد که این حمله تنها خسارات مادی به همراه داشته است.

از سوی دیگر، ساعتی بعد این منبع نظامی به سانا گفت: حدود ساعت 21:18 شامگاه چهارشنبه، دشمن اسرائیلی تهاجم هوایی با شلیک چند موشک از سمت دریاچه طبربه در شمال فلسطین اشغالی، انجام داد ونقاطی از جنوب شرق شهر دمشق را هدف قرار داد.

این منبع افزود: پدافند هوایی ارتش با موشک های متخاصم مقابله وتعدادی از آنها را منهدم کرد. در همین زمینه منابع میدانی به تسنیم گفتند: صهیونیست‌ها در واکنش فرود هواپیمایی در فرودگاه حلب و در اقدامی منفعلانه، باند فرود این فرودگاه را هدف قرار دادند؛ حال آنکه این پرواز ۱۰دقیقه پیشتر به زمین نشسته بود.

پس از پایان حمله موشکی، هواپیمای اسرائیل متجاوز، فرودگاه حلب را به سمت دمشق ترک کرد؛ و صهیونیست‌ها بار دیگر در واکنش به این موضوع موشک‌هایی را به سمت فرودگاه دمشق شلیک کردند؛ حال آنکه این پرواز پیشتر در دمشق به زمین نشسته بود.

مخالفان دولت سوریه مدعی شدند  هواپیمای مورد اشاره متعلق به شرکت ماهان ایران بوده است.

پدافند هوایی ارتش سوریه تعدادی از موشک های شلیک شده جنگنده های متجاوز را رهگیری و منهدم کرد، این تهاجمات موجب برخی خسارات مادی به دو فرودگاه بین المللی حلب و دمشق شد.

دولت سوریه بارها با محکوم کردن تجاوزات خصمانه رژیم صهیونیستی به سوریه، از سازمان ملل رسما خواسته است مانع حملات نجاوزکانه اسرائیل و نقض وقیحانه حقوق بین المللی شود.

انتهای پیام/*
 
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما