plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
کد مطلب : ۲۶۴۱۴
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد

افزایش ۱.۱ میلیون تُنی تولید سبزی و صیفی گلخانه‌ای در کشور

تشریح برنامه دولت برای برای توسعه باغات در اراضی شیبدار
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی برآورد کرد ظرف یکسال گذشته، تولیدات سبزی و صیفی در محیط‌های گلخانه‌ای در کشور نزدیک یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن افزایش داشته است.
افزایش ۱.۱ میلیون تُنی تولید سبزی و صیفی گلخانه‌ای در کشور
به گزارش ایصال نیوز، محمدمهدی برومندی امروز در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره تولیدات و برنامه‌های حوزه تولیدات گلخانه‌ای ضمن اشاره به رشد ۱.۱ میلیون تنی تولیدات سبزی و صیفی در گلخانه‌های کشور از طریق برنامه‌ریزی، اقدامات و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده، افزود: تا قبل از استقرار دولت سیزدهم میزان تولید سبزی و صیفی در گلخانه‌های کشور ۳.۴ میلیون تن بود.

وی در مورد حمایت دولت از توسعه گلخانه‌ها در کشور نیز اظهار داشت: در سفرهای استانی رییس جمهوری بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه گلخانه‌ها مصوب شده است.

برومندی با بیان این که یکی از سیاست‌های دولت و برنامه‌های وزیر جهاد کشاورزی انتقال تولید سبزی و صیفی از فضای باز به محیط‌های گلخانه‌ای است، تصریح کرد: در این راستا برنامه ما این است که ۳۰۰ هزار هکتار سبزی و صیفی از فضای باز به فضای گلخانه‌ای منتقل شود.

وی افزود: در این راستا توسعه ۱۰۰ هزار هکتار گلخانه به صورت دانش محور را هدفگذاری کردیم و در حال پیگیری و آماده‌سازی زیرساخت‌های آن هستیم.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: با آزاد شدن این ۳۰۰ هزار هکتار اراضی سبزی و صیفی در فضای باز می‌توان در این اراضی مستعد و درجه یک، محصولات استراتژیک مانند گندم کاشت.

وی گفت: هر چقدر توسعه گلخانه داشته باشیم، نگرانی برای صادرات محصولات آن نداریم و برای توسعه صادرات این محصولات قرار است ۱۲ مرکز لجستیک و پایانه صادراتی در کشور احداث شود.

برومندی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی درباره توسعه صادرات به حوزه اوراسیا اذعان داشت: در چارچوب قرارگاه دیپلماسی غذایی در وزارت جهاد کشاورزی توسعه صادرات محصولات به ویژه به کشورهای همسایه را پیگیری می‌کنیم و در این راستا هر معاونت، میز محصولی و صادراتی یک یا دو کشور را به طور تخصصی بر عهده گرفته و در مورد کشورهای حوزه اوراسیا نیز میزهای محصولی آن تشکیل شده است.

وی در همین حال افزود: ما توافقنامه‌های ترجیحی را با کشورهای حوزه اوراسیا پیگیری می‌کنیم و یکی از اقدامات و سیاست‌های دولت سیزدهم، دیپلماسی در حوزه‌های مختلف و به ویژه با کشورهای همسایه می‌باشد.

برومندی اظهار داشت: به دنبال توافقنامه تجارت آزاد نیز هستیم و تلاش می‌کنیم از این طریق به بازار اروپا برای صادرات محصولات باغی ورود پیدا کنیم.

وی درباره توسعه باغات دیم در اراضی شیب‌دار نیز به خبرنگار گفت: در طول دولت سیزدهم حدود ۱۵ هزار و ۴۶۰ هکتار به سطح باغات در ارضی شیبدار اضافه شده است.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: طبق مطالعات انجام شده نزدیک به ۵۰۰ هزار هکتار اراضی در استان‌های مختلف با بارندگی بالای ۳۵۰ میلی متر داریم که ظرفیت خوبی برای توسعه باغات در اراضی شیبدار هستند.

وی افزود: در سفرهای استانی رییس جمهوری به ویژه به استان‌های مستعد نسبت به توسعه باغات دیم در اراضی شیبدار تاکید شده و از این رو بیش از یک هزار میلیارد تومان در مجمع ۲۲ سفر استانی برای توسعه این طرح مصوب شده است.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما