plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲
کد مطلب : ۲۶۲۷۸
در ديدار دستيار ریيس جمهور روسيه

مخبر: حل مسائل بانكی میان ایران و روسیه، پيش نياز ارتقای مراودات تجاری دو کشور است

لويتين: ايران می تواند هاب ترانزيت روسيه باشد
معاون اول رئيس جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت حل مسائل بانكی ميان دو كشور ایران و روسیه تأكيد و تصريح كرد: روابط بانكی پيش نياز اصلی ارتقای مراودات تجاری دو كشور است و می تواند بسترهای لازم را برای فعاليت بخش خصوصی دو كشور فراهم كند.
مخبر: حل مسائل بانكی میان ایران و روسیه، پيش نياز ارتقای مراودات تجاری دو کشور است
به گزارش ایصال نیوز، دكتر محمد مخبر ظهر امروز در ديدار "ايگور لويتين" دستيار رئيس جمهور روسيه با اشاره به وجود زمينه هاي متعدد هم كاري ميان دو كشور اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران و روسيه از ظرفيت هاي گسترده اي براي توسعه روابط فيمابين برخوردار هستند و مي توانند سطح روابط خود را در زمينه هاي مختلف انرژي، ترانزيت، حمل  و نقل، صنعت و امنيت غذايي ارتقا دهند.

معاون اول ریيس جمهور بر لزوم گسترش همكاري هاي تهران- مسكو براي اجراي پروژه راه آهن رشت- آستارا تأكيد كرد و افزود: دو كشور بايد اين پروژه را به عنوان يكي از اولويت هاي جدي دنبال كنند چرا كه مي تواند به توسعه همكاري هاي فيمابين در زمينه حمل و نقل و ترانزيت منجر شود.

وي با اشاره به همكاري هاي گسترده سياسي ميان ايران و روسيه گفت: دو كشور در مسائل سياسي هماهنگي هاي خوبي دارند اما سطح روابط اقتصادي فيمابين متناسب با روابط سياسي نيست كه لازم است با اجراي تفاهمنامه ها و قراردادهاي فيمابين، سطح مناسبات تجاري دو كشور را نيز ارتقا دهيم. 

معاون اول رئيس جمهور بر ضرورت حل مسائل بانكي ميان دو كشور تأكيد و تصريح كرد: روابط بانكي پيش نياز اصلي ارتقاي مراودات تجاري دو كشور است و مي تواند بسترهاي لازم را براي فعاليت بخش خصوصي دو كشور بيش از پيش فراهم كند. 

معاون اول ریيس جمهور بر اهميت تلاش جدي دو كشور جهت توسعه حمل و نقل و ترانزيت تاكيد كرد و افزود: لازم است كميته اي ويژه براي پيگيري مسائل پيش روي توسعه ترانزيت و گسترش حمل و نقل فعال شود تا رفع موانع پيش رو با سرعت بيشتري صورت گيرد. 

دكتر مخبر استفاده از ارز ملي دو كشور در مبادلات تجاري فيمابين را مورد تاكيد قرار داد و از مواضع روسيه در زمينه مذاكرات هسته اي ايران و همچنين عضويت ايران در شانگهاي قدرداني كرد. 

دستيار ریيس جمهور روسيه نيز در اين ديدار، مذاكرات خود با مسئولين ايراني را مثبت و سازنده ارزيابي كرد و گفت: در اين سفر ديدارهاي خوبي با فعالان اقتصادي در اتاق بازرگاني ايران انجام شد تا مشكلات پيش روي همكاري هاي تجاري و اقتصادی برطرف شود. 

ايگور لويتين با تاكيد بر اينكه روسيه تمايل دارد همكاري هاي خود با ايران را در زمينه حمل و نقل و ترانزيت گسترش دهد گفت: ايران مي تواند مسيري جايگزين و مناسب براي حمل و نقل باشد و  به عنوان هاب ترانزيت براي روسيه عمل كند.

وي اجراي پروژه راه آهن رشت- آستارا را در توسعه همكاري هاي ترانزيتي دو كشور اثرگذار و مهم دانست و افزود: با اجراي اين پروژه بخش زيادي از حمل و نقل و ترانزيت روسيه مي تواند از اين مسير انجام شود.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما