plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۲۶۱۳
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا انتخاب شد

جوزپ بورل اسپانیایی جانشین فدریکا موگرینی شد

جوزپ بورل، سیاستمدار ۷۲ ساله، سوسیالیت چپ گرای اسپانیایی، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شد
فدریکا موگرینی جای خود را به جوزپ بورل، وزیر امور خارجه اسپانیا و سیاستمدار چپ‌گرا داد. علاوه بر داشتن تخصص‌های؛ مهندسی هوافضا، دکترای اقتصاد و مهندسی کامپیوتر. بورل در کابینه اسپانیا، وزیر امور خارجه، وزیر مشاور در امور مالی (۱۹۸۴)، وزیر راه و ترابری و محیط زیست (۱۹۹۱ تا ۱۹۹۳) بوده است. بورل در صحنه سیاست اتحادیه اروپا نیز نام آشناست و از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ رئیس پارلمان اروپا بود. او از منتقدان ترامپ است.
جوزپ بورل اسپانیایی جانشین فدریکا موگرینی شد
به گزارش ایصال نیوز به نقل از یورونیوز، فدریکا موگرینی جای خود را در اتحادیه اروپا به جوزپ بورل، وزیر امور خارجه اسپانیا و سیاستمدار چپ‌گرا داد. جوزپ بورل، مسؤولیت سیاست خارجی اتحادیه اروپا را با رای پارلمان اروپا بر عهده گرفت.
جوزپ بورل، سیاستمدار ۷۲ ساله و کهنه‌کار اسپانیایی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شد. او که یک کاتالون سوسیالیست است و با جدایی کاتالونیا از اسپانیا مخالفت کرده، مرزها را "زخم‌هایی بر صورت زمین" خوانده است. او یکی از منتقدان «دونالد ترامپ» در اروپاست.
از نانوایی تا دانشگاه استنفورد
او که پدری نانوا داشته، در آوریل ۱۹۴۷ در روستایی کوچک در ایالت کاتالونیا به دنیا آمده است، در دوران کودکی خود، با الاغ نان‌های پخته شده توسط پدر را به اهالی روستا می‌رساند. جوزپ اما فردی بسیار مستعد در تحصیل بود و موفق شد با دریافت بورس‌های مختلف، تا مقاطع عالی به تحصیل خود ادامه دهد.
او ابتدا در دانشگاه مادرید مدرک لیسانس مهندسی هوافضا گرفت. سپس به آمریکا رفت تا در دانشگاه استنفورد رشته «تحقیق در عملیات» بخواند. پس از دریافت مدرک فوق لیسانس از این دانشگاه، به پاریس رفت تا دومین فوق لیسانس خود را از موسسه نفت فرانسه و در رشته اقتصاد انرژی دریافت کند. بورل همچنین دکترای اقتصاد خود را از دانشگاه کمپلوتنسه مادرید دریافت کرد.
رئيس جدید سیاست خارجی اروپا برخلاف موگرینی، کارنامه سیاسی پرباری هم دارد و از حضور در پارلمان اسپانیا گرفته تا رهبری حزب سوسیالیست این کشور از یک سو و از سمت دیگر حضور به عنوان وزیر محیط زیست و وزیر خارجه دولت اسپانیا از دیگر سمت‌های سیاسی است که در کارنامه آقای جوزپ بورل دیده می‌شود. او همچنین از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ هم رئيس پارلمان اروپا بوده است.
همچنین دیوید ماریا ساسولی، روزنامه‌نگار و سوسیال دموکرات ایتالیایی نیز در با رای پارلمان اروپا در دور دوم  بعنوان رئیس جدید پارلمان اروپا انتخاب شد.
یک دیگر از مهمترین پست هایی که اتحادیه اروپا در حال انتخاب آن است، پست ریاست کمسیون اروپاست که به نظر می رسد اتحادیه اروپا خانم دکتر«فون درلاین»وزیر دفاع آلمان، را بعنوان رئیس جدید کمسیون اروپا انتخاب کند.
انتهای پیام/*
 
۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما