plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۴
کد مطلب : ۲۶۰۰

رویداد «شهر خورشیدی» در اصفهان برگزار می‌شود

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان از برگزاری رویداد «شهر خورشیدی» برای تشویق شهروندان به استفاده از انرژی های تجدیدپذیرخبر داد و گفت: برای احداث بزرگترین سایت انرژی خورشیدی در سطح استان ، با سرمایه گذار بخش خصوصی وارد مذاکره شده ایم.
رویداد «شهر خورشیدی» در اصفهان برگزار می‌شود
به گزارش ایصال نیوز، حسین امیری، معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه این رویداد ۱۲ تا ۱۴ تیرماه در ضلع شرقی ارگ جهان واقع در میدان امام حسین (ع) برگزار می شود، گفت: این برنامه با حضور شرکت های تولید کننده محصولات بر پایه انرژی خورشیدی و با هدف فرهنگ سازی برای استفاده از انرژی های خورشیدی و تجدیدپذیر برگزار خواهد شد تا شهروندان با فناوری های این حوزه آشنا شده و اطلاعات بیشتری نسبت به این حوزه دریافت کنند.

وی افزود: شهرداری برای تشویق مردم و شهروندان برای استفاده از انرژی های تجدیدپذیر، درصدد اجرای برنامه فرهنگی تحت عنوان رویداد شهری «شهر خورشیدی» اصفهان است، در این برنامه همچنین از شهروندانی که از انرژی خورشیدی برای مصارف مورد نیاز خود استفاده می کنند تجلیل خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان ادامه داد: با توجه به استفاده بی رویه از سوخت هایی که برای تأمین انرژی در شهرها به کار می رود و تأثیر به کارگیری این سوخت ها در افزایش آلودگی هوا، نیاز به هدایت شهرها به سوی برنامه های مدیریت مصرف انرژی ضروری به نظر می رسد از این رو باید در شهرها از ظرفیت های توسعه ای برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر استفاده کرد.

امیری ادامه داد: همچنین تفاهم نامه ای بین شرکت توزیع برق اصفهان و شهرداری اصفهان امضا خواهد شد تا اقدامات مدیریت شهری برای تشویق مردم به استفاده از انرژی های تجدیدپذیر توسعه پیدا کند.

وی افزود: برای احداث بزرگترین سایت انرژی خورشیدی در سطح استان اصفهان، با سرمایه گذار بخش خصوصی وارد مذاکره شده ایم تا با سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد تومانی، این سایت برای تأمین انرژی خورشیدی مورد نیاز تاسیسات شهری، راه اندازی شود.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان عنوان کرد: شهرداری اصفهان در راستای اقدامات خود برای توسعه استفاده از انرژی تجدیدپذیر، ۲۷ نیروگاه با ظرفیت تولید ۳۰۰ کیلووات انرژی در سطح شهر اصفهان احداث کرده است، همچنین برخی ساختمان های شهرداری مانند معاونت خدمات شهری منطقه هشت به طور کامل به پنل های خورشیدی مجهز شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان 

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما