plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۴
کد مطلب : ۲۵۹۹۴

جوزپ بورل پاسخ ایران را در مهلت مقرر دریافت کرد

برخی منابع خبری غربی از دریافت پاسخ ایران درباره جمع بندی مذاکرات وین توسط اتحادیه اروپا خبر داده‌اند و گفته اند که جوزپ بورل در پیام توئیتری خود با تأیید دریافت پاسخ ایران، از حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به خاطر وقت شناسی قدردانی کرده است.
جوزپ بورل پاسخ ایران را در مهلت مقرر دریافت کرد
به گزارش ایصال نیوز، برخی خبرنگاران غربی میگویند که اتحادیه اروپا پاسخ ایران درباره آخرین دور مذاکرات وین را دریافت کرده است.

«استفانی لیختن اشتاین» خبرنگار مستقر در وین گفته بروکسل پاسخ ایران را دریافت کرده است.

لارنس نورمن خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال نیز چنین گزارش مشابهی ارائه کرده است.

برخی رسانه‌های فارسی هم پیامی را از مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص این پیام منتشر کرده‌اند.که تا لحظه مخابره این خبر صحت قطعی آن ثابت نشده است.

گفتنی است جوزپ بورل در این پیام توئیتری از وزیر خارجه‌ی ایران به خاطر وقت شناسی قدردانی کرده و نوشته: خوشبختانه پاسخ ایران را هم بررسی کردیم ولی نمی‌توانم به جزییات آن اشاره کنم. آمریکا هم خصوصی نظرش را اعلام کرده، ما همچنان تلاش خواهیم کرد که نظرات را به هم نزدیک کنیم.

همچنین شبکه الجزیره به نقل از یک مقام ایرانی گزارش داد، تهران پاسخ خود را به اروپایی‌ها درباره پیشنهاد بازگشت به توافق هسته‌ای ارسال کرده است.

الجزیره به نقل از این مقام ایرانی گفته، فاصله زیادی با توافق احتمالی برای بازگشت به توافق هسته‌ای نداریم.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه روز دوشنبه با بیان اینکه تا ۱۲ امشب (دوشنبه شب)آخرین جمع‌بندی خود را به صورت مکتوب به هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا ارائه می‌دهیم، گفته بود، اگر آمریکا انعطاف نشان دهد در روزهای آینده به نقطه توافق می‌رسیم. آنها از پلان B (طرح جایگزین) صحبت می‌کنند، ما هم پلان B خودمان را داریم.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما