plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
کد مطلب : ۲۵۹۷۹

امیرعبداللهیان: تا پایان امروز نظر خود را درباره متن پیشنهادی اتحادیه اروپا اعلام می‌کنیم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران اعلام کرد: تهران در حال بررسی متن پیشنهادی اتحادیه اروپاست و تا نیمه شب امروز دوشنبه، ۲۴ مرداد به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا پاسخ خواهد داد. واشنگتن به صورت شفاهی با دو خواسته ما در مذاکرات اخیر وین موافقت کرد و این موافقت باید به یک متن رسمی شفاف و الزام آور تبدیل شود.
عکس از حسین یاراحمدی
عکس از حسین یاراحمدی
به گزارش ایصال نیوز، حسین امیرعبداللهیان تصریح کرد: اگر مذاکرات برای احیای برجام شکست بخورد، همانطور که طرف مقابل از طرح جایگزین صحبت می‌کند، ایران هم برنامه جایگزین دارد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: واشنگتن به صورت شفاهی با دو خواسته ما در مذاکرات اخیر وین موافقت کرد و این موافقت باید به یک متن رسمی شفاف و الزام آور تبدیل شود؛ برای انعقاد توافق به ابتدای پایان راه رسیده ایم، اما این بستگی به موضع آمریکا دارد.

وی افزود: باید سازوکار مشخصی برای راستی‌آزمایی لغو تحریم‌ها در هر توافقی وجود داشته باشد؛ ما در مذاکرات هسته ای انعطاف نشان داده ایم و زمان آن فرا رسیده که واشنگتن انعطاف پذیر باشد؛ اگر واشنگتن با انعطاف به پیشنهادات ما پاسخ دهد، به توافق می رسیم، در غیر این صورت به گفت‌وگوی بیشتری نیاز داریم.

«امیرعبداللهیان»، همچنین گفت: درباره سه موضوع به واشنگتن پیام دادیم و آمادگی خود را برای توافق به آن‌ها اعلام کردیم.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما