plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
کد مطلب : ۲۵۸۷۴

کنعانی: ادعای آمریکا درباره تلاش یک ایرانی برای ترور بولتون، بی اساس است

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: مقامات قضائی آمریکا در تداوم اتهام زنی های بی پایان این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران و تداوم سیاست شکست خورده ایران هراسی، در یک داستان سرائی جديد، اتهاماتی را بدون ارائه مدارک معتبر و مستندات لازم مطرح نموده اند.
کنعانی: ادعای آمریکا درباره تلاش یک ایرانی برای ترور بولتون، بی اساس است
به گزارش ایصال نیوز، کنعانی افزود: اینگونه ادعاهای بی پایه و اساس با اهداف و انگیزه های سیاسی صورت گرفته و در حقیقت فرار به جلو، جوسازی تبلیغاتی و خصوصا فرار از مسؤلیت پاسخگويي به جنایات متعدد تروریستی است که دولت آمریکا مانند ترور بزدلانه سردار شهيد سليماني مستقیما در آن دست داشته و یا مانند جنایات تروریستی رژیم صهیونیستی و گروه های تروریستی مانند داعش با حمایت و پشتیبانی آمریکا اجراء شده اند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد بافتن این افسانه های نخ‌نما و بی اساس در حال تبدیل شدن به یک رویه تکراری در سیستم قضایی و تبلیغاتی آمریکا است و این بار، از سناریوسازی در ارتباط با عناصر ورشکسته سیاسی و بی ارزش مانند بولتون برای پیش بردن این روند استفاده شده است.
وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نسبت به هرگونه اقدام علیه اتباع ایرانی به بهانه این اتهامات مضحک قویا هشدار می دهد و تاکید می کند حق هرگونه اقدام در چارچوب مقررات حقوق بین الملل برای دفاع از حقوق دولت و اتباع جمهوری اسلامی ایران را برای خود محفوظ می داند.
گفتنی است؛ وزارت دادگستری ایالات متحده دیروز چهارشنبه مدعی شد یک ایرانی متهم به برنامه ریزی برای ترور جان بولتون - مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا - است.
وزارت دادگستری آمریکا مدعی است انگیزه این اقدام، انتقام از شهادت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه، بود که در زمان دولت دونالد ترامپ توسط آمریکا ترور شد. بولتون در دولت ترامپ مشاور بود.
انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما