plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶
کد مطلب : ۲۵۸۰۹
در میدان تاریخی امام(ره)

عزاداران حسینی در اصفهان نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند

مقتل‌خوانی و عزاداری با شکوه اصفهانی ها در عاشورای حسینی
نماز ظهر عاشورا با حضور عزاداران سالارشهیدان " ابا عبدالله الحسین " (ع) در میدان تاریخی امام(ره) اصفهان برگزار شد.این آیین باشکوه در دیگر شهرستان‌های استان از جمله نجف آباد، خمینی شهر، شاهین شهر، نایین، خوروبیابانک، شهرضا نیز برگزار شد.
عزاداران حسینی در اصفهان نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند
به گزارش ایصال نیوز، این آیین پرفیض با حضور هزاران نفر از مردم عزادار اصفهان و هیات‌های مذهبی با تاکید بر ادامه راه و فلسفه قیام امام حسین (ع) به امامت آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان برگزار شد.

دسته‌های مختلف عزادار شامل هیات‌های زنجیرزن، سینه زن و تعزیه از ساعت ۹ صبح در میدان امام اصفهان حضور یافتند وپس از برپایی مراسم سوگواری عاشورای حسینی، در نماز ظهر عاشورا شرکت کردند.

همچنین نماز ظهر عاشورا در دیگر مکان‌های مذهبی و مقدس اصفهان از جمله مساجد، تکایا، حسینیه‌ها، بقاع امامزادگان، مهدیه‌ها، گلستان شهدا و تکیه تخت فولاد نیز با حضور آحاد مردم سوگوار اصفهان برگزار شد.

این آیین در دیگر شهرستان‌های استان از جمله نجف آباد، خمینی شهر، شاهین شهر، نایین، خوروبیابانک، شهرضا به امامت ائمه جمعه و با حضور پرشور عزاداران حسینی برگزار شد.

پیش از اقامه نماز در سایر شهرستان‌ها، مراسم سخنرانی، مقتل‌خوانی و عزاداری امام حسین (ع) برپا شد.

با توجه به شیوع دوباره ویروس کرونا، نمازگزاران با همراه داشتن مهر و سجاده شخصی پروتکل های بهداشتی را در برپایی نماز رعایت کردند. جمهوری اسلامی 

انتهای پیام/*
۱۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما