plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸
کد مطلب : ۲۵۷۱

محیط زیست: فاضلاب سنگشویی‌های جنوب پایتخت شیمیایی است

رییس اداره محیط زیست شهرستان ری گفت: فاضلاب واحدهای سنگشویی لباس واقع در شهرک صنعتی عشق‌آباد به دلیل شیمیایی بودن چهار برابر حد مجاز آلودگی زیست محیطی ایجاد می کنند.
محیط زیست: فاضلاب سنگشویی‌های جنوب پایتخت شیمیایی است
زهره عبادتی امروز سه شنبه اظهار داشت: فاضلاب واحدهای سنگشویی شهرک صنعتی عشق‌آباد در حال حاضر به صورت خام وارد منابع آبی منطقه می شود که باید به سرعت ساماندهی و صاحبان این واحدها تصفیه خانه ایجاد کنند.
وی افزود: صاحبان این واحدها تاکنون سه بار اخطاریه دریافت کرده اند و در حال حاضر نیز پرونده آنان در مراجع قضایی در حال پیگیری است.
وی با بیان اینکه ۴۵ واحد سنگشویی لباس های جین در شهرک صنعتی عشق آباد مستقر هستند، افزود: این واحدها برای کمرنگ کردن لباس های جین از مواد شیمیایی استفاده می کنند که نباید فاضلاب آن به صورت خام وارد چرخه محیط زیست شود.
عبادتی یادآور شد: صاحبان واحدهای سنگشویی شش ماه گذشته یک طرح برای احداث تصفیه خانه استاندارد به اداره محیط زیست و مراجع قضایی ارائه کرده اند که باید بر اساس آن گزارش پیشرفت بدهند ولی تاکنون از دادن گزارش امتناع کرده اند.
وی ادامه داد: فاضلاب خام واحدهای سنگشویی در حال حاضر به وسیله آبراهه‌های خروجی از واحدهای صنفی شهرک صنعتی خارج و در مسیر با عبور از حاشیه زمین‌های کشاورزی به مسیل‌های اطراف رودخانه سرخه حصار سر ریز می‌شود.
عبادتی یادآور شد: کشاورزان به ناچار برای تأمین آب محصولات خود از فاضلاب خام سرزیر شده از شهرک صنعتی در حاشیه مزارع خود استفاده می‌کنند و علاوه بر این موضوع آلودگی فاضلاب این واحدها در زمین، خاک و آب‌های زیرزمینی نفوذ کرده و باعث تخریب آن‌ها می‌شود.
گفتنی ست شهرک صنفی و صنعتی عشق آباد با مساحت ۵۰ هکتار در ۹ کیلومتری بخش قلعه نو شهرستان ری واقع شده است، این شهرک دارای ۱۸۰ واحد کارگاهی است که در حال حاضر ۱۴۰ واحد آن فعال می باشد.
خش قلعه نو از توابع شهرستان ری هم اکنون دارای ۶۵ هزار و ۳۲۸ نفر جمعیت است که در ۲۰ کیلومتری جنوب ری و در مسیر جاده ورامین قرار دارد و یکی از مناطق عمده کشاورزی بخصوص در تولید گندم و جو است.
انتهای پیام/*
۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما