> دختران تکواندو ایران قهرمان جهان شدند | ایصال نیوز
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱
کد مطلب : ۲۵۶۱۶

دختران تکواندو ایران قهرمان جهان شدند

تیم دختران ایران در پنجمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی نونهالان جهان با کسب ۴ مدال طلا، یک نقره و یک برنز به مقام قهرمانی دست یافت. تیم پسران ایران نیز نایب قهرمان جهان شد.
دختران تکواندو ایران قهرمان جهان شدند
به گزارش ایصال نیوز، پنجمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی نونهالان جهان که در شهر صوفیه بلغارستان جریان دارد، پرنیان ساکی در وزن ۳۷- کیلوگرم در مبارزه پایانی به مصاف «سینگ تونگ» از تایلند رفت و در ۲ بر صفر نتیجه را واگذار و به نشان نقره دست پیدا کرد.

این تکواندوکار شایسته کشورمان برای رسیدن فینال با نتیجه ۲ بر صفر در راند شماری به ترتیب «الینا کریموا» از بلغارستان، «گلسان» از استرالیا، «عیوضیان» از ارمنستان را شکست داده بود.

بر همین اساس تیم دختران ایران با کسب ۴ مدال طلا، یک نقره و یک برنز بالاتر از همه تیم‌ها عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد.

باران جمال لیوانی، ساینا علیپور، پرنیان نوری و حنا زرین کمر ۴ نشان طلا، پرنیان ساکی یک مدال نقره و فاطمه باقرزاده هم یک نشان برنز کسب کردند.

همچنین معصومه محمدیان سرمربی تیم دختران ایران در پایان مسابقات، عنوان بهترین مربی را از آن خود کرد. رده بندی نهایی این مسابقات تا ساعاتی دیگر و در پایان مسابقات اعلام خواهد شد.

گفتنی است؛ تیم ملی تکواندو نونهالان ایران در گروه دختران که با شش تکواندوکار راهی صوفیه شده بود با کسب 6 مدال، شامل 4 مدال طلا، یک نقره و یک برنز روی سکوی قهرمانی دنیا ایستاد. تایلند، کره جنوبی، آذربایجان و ازبکستان هم به ترتیب عناوین بعدی را به کسب کردند.

در بخش پسران، تیم ملی تکواندو کره جنوبی با کسب 4 طلا و 4 نقره قهرمان شد، نونهالان کشورمان که با هفت تکواندوکار در این دوره حضور داشتند، با 2 طلا و یک نقره نایب قهرمان و تیم ملی مکزیک سوم شد. همچنین جمهوری آذربایجان و تایلند چهارم شدند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما