plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
کد مطلب : ۲۵۵۳۷
در مراسم گرامیداشت شهید حجت‌الاسلام سیدرضا کامیاب

قالیباف: می‌توان کشور را با همین شرایط اقتصادی و دارایی‌های موجود به ثبات اقتصادی رساند

فضای مجازی، فضای کسب وکار مردم است و زندگی مردم در آن است
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما باید امروز تلاش کنیم اقتصاد را در انقلاب اسلامی اصلاح کنیم، گفت: می توان این کشور را با همین شرایط اقتصادی، دارایی های مادی موجود و ظرفیت های انسانی و داشتن یک برنامه منظم به ثبات اقتصادی رساند البته به شرط آنکه به سنت های الهی و مردم ایمان داشته باشیم.
قالیباف: می‌توان کشور را با همین شرایط اقتصادی و دارایی‌های موجود به ثبات اقتصادی رساند
به گزارش ایصال نیوز از خانه ملت، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت شهید حجت‌الاسلام «سیدرضا کامیاب» گفت: خداوند بزرگ را شاکرم که این توفیق حاصل شد، در آستانه ماه محرم الحرام، ماه شهادت، ماه خون و قیام و در چنین شب جمعه ای در جوار حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) در جمع مردم شهیدپرور و رزمندگان شهر خودمان به مناسبت چهل و یکمین سالگرد شهادت فرزندی از سلاله حضرت زهرا (س)؛ شهید کامیاب حضور داشته باشم.

وی همچنین ضمن تشکر از بانیان مراسم و عرض سلام و احترام به خانواده شهید کامیاب و دیگر خانواده های شهدای حاضر در جمع، از شهدای عملیات مرصاد نیز یاد کرد و افزود: این روزها در ایام سالروز عملیات مرصاد نیز قرار داریم و در واقع معتقدم تمام این ایام فصل مشترکی دارند و حتی این ایام با روز کارآفرینی که امروز است ارتباط مستقیم دارند.

رئیس مجلس ادامه داد: شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود چه رابطه ای میان شهید کامیاب، منافقان و شهدای مرصاد وجود دارد؟ البته معتقدم رابطه عمیقی در میان است که آن را برای شما عزیزان روایت خواهم کرد.

قالیباف افزود: به عنوان کسی که از سال 58 در مسیر انقلاب و امام راحل حرکت کرده ام معتقدم دو شهید برجسته و مظلوم در مشهد مقدس داریم، دو شهیدی که قبل و بعد از انقلاب بسیار تاثیرگذار بودند. یکی شهید موسوی قوچانی و دیگری شهید کامیاب که چند سال قبل در مراسم بزرگداشت شهید قوچانی توفیق حضور داشتم و امروز نیز در مراسم شهید کامیاب حضور دارم؛ شهیدی که به دست کینه توزان و افرادی که با مکتب انقلاب و امام و جامعه انقلابی و عزت ایرانی در تقابل بودند به شهادت رسید. این شهید قبل از انقلاب یک طلبه جوان فعال بود و ما در آن روزها جذب شخصیت ایشان و شهدایی همچون شهید هاشمی نژاد بودیم.

رئیس قوه مقننه بیان کرد: شهید کامیاب اهل کادرسازی و نهادسازی بود و با جوانان ارتباط برقرار می کرد و در عینِ خونگرم و انقلابی بودن، توانست بعدها نه تنها در مشهد بلکه در کرمان، قزوین و ... نیز راه انقلابی خود را ادامه دهد. شهید سلیمانی نیز در وصف شهید کامیاب سخن گفتند و از ایشان به عنوان مردی از دیار خراسان یاد کرد چرا که در سال هایی که شهر به شهر از دست ساواک فرار می کرد همه را تحت تاثیر خود قرار داده بود لذا باید قدر این شهدای بزرگ را بدانیم.

وی با اشاره به نگاه انقلابی و مذهبی شهید هاشمی نژاد، مطرح کرد: شهید هاشمی نژاد با حرارت و استدلال و منطقِ دقیق، می خواست چهره منافقان را به مردم بشناساند که چقدر خبیث هستند و این شهید عزیز با تکیه بر اسلام سیاسی حضرت امام (ره)، نظریه مترقی ولایت فقیه و نظام سیاسی منطبق بر منطق قرآن و مکتب اهل بیت فعالیت و برای تبلور چنین حکومتی تلاش می کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی نگاه به مسیر زندگی شهدایی همچون شهید بهشتی، شهید کامیاب و شهید هاشمی نژاد و شهید موسوی قوچانی را تأمل برانگیز دانست و افزود: در رأس مبارزان راه انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری مانند خورشیدی در راستای تحقق این نظام مترقی می درخشند تا این نظام را به سمت یک الگوی جهانی پیش ببرند.

دکتر قالیباف اضافه کرد: اگرچه شهدایی همچون شهید مطهری، شهید مفتح، شهید بهشتی و 72 تن از یارانش، هرکدام به نوبه خود چهره های درخشانی هستند اما ما افرادی مانند شهید صادقی را فراموش کردیم، هرچند جسته و گریخته از شهید دیالمه یاد می کنیم اما نه آن طور که لازم است.

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب، شخصیت های اصلی انقلاب را شناخته بودند، توضیح داد: این منافقان از تیرماه سال 60 تا شهریور همان سال، یکصد شخصیت برجسته ما را به شهادت رساندند اما الحمدالله ملت ایران محکم تر شده اند و این جمله حضرت امام (ره) در زمان شهادت شهید مطهری بسیاری تامل برانگیز است چرا که امام می فرمایند «بریزید خون ما را، زندگی ما دوام پیدا می کند، بکشید ما را، ملت ما بیدارتر می شود، ما از مرگ نمی ترسیم و شما هم از مرگ ما صرفه ندارید.» در واقع امام آینده و رسوایی منافقان را پیش بینی کرده است در حالی که آن زمان علاوه بر جنگ، تحریم و حرکت منافقان نیز علیه نظام صورت می گرفت که هریک به تنهایی می توانست سبب سقوط هر نظامی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلاب و دفاع دو واژه تاریخی ماندگار هستند، اظهار کرد: در واقع زمانی که از انقلاب حرف می زنیم فقط مختص به سال 1357 نیست و اگر از دفاع مقدس صحبت می کنیم فقط منظور سال 1359 نیست، در حالی که دشمنان تمام توان خود را گذاشته بودند که انقلاب و نظام ادامه پیدا نکنند و شواهد مادی دنیا نیز همین را نشان می داد اما به برکت خون شهدا و مجاهدت مردم، انقلاب و نظام محکم تر از هر زمان دیگری در چله دوم خود با قدرت پیش می رود.

وی درباره رابطه بین عملیات مرصاد، شهید کامیاب و روز کارآفرین، توضیح داد: دشمنان ما عظمت انقلاب را بهتر از خود ما شناخته و درک کرده اند و فهمیدند انقلاب ما چه خطر بزرگی برای آن ها است، چرا که این انقلاب از اساس انقلابی فرهنگی با منطقی قوی و مبتنی بر مکتب قرآن و اهل بیت بود، انقلابی که اهل گفت وگو و منطق بوده و به دنبال نجات بشریت از دست مکاتب دست ساخت است و زمانی به میدان آمد که تمامی استکبار، تلاش بر دین زدایی داشت.

دکتر قالیباف با تاکید بر اینکه جنگ را جمهوری اسلامی آغاز نکرد بلکه منافقان از 30 خرداد سال 1360 دست به اسلحه بردند و علیه نظام اسلامی ایستادند، گفت: در حالی این اتفاق افتاد که انقلاب ما از اساس انقلابی فرهنگی، گفت وگو محور، خواهان صلح و امنیت و آزادی انسان ها و سعادت بشریت بود اما آن ها به دنبال حذف چنین نگاهی بودند چراکه می دانستند اگر این نگاه صادر شود و آزادیخواهان دنیا در جریان آن قرار بگیرند همه چیز خود را از کف خواهند داد به همین دلیل به دنبال پایان دادن به این نظام با اقدامات نظامی در داخل و خارج از کشور بودند.

وی ادامه داد: اگرچه امروز دشمنان، نظام اسلامی را با همین فلسفه سیاسی پذیرفته اند اما دست از دشمنی برنمی دارند چرا که اکنون در دو «جنگ شناختی و رسانه ای» و «جنگ اقتصادی» قرار داریم، هرچند میان جنگ شناختی و اقتصادی، جنگ شناختی در اولویت است و دشمنان تلاش می کنند میان امام و امت فاصله ایجاد کنند و می خواهند کارآمدی دین را در اداره کشور زیر سوال ببرند؛ سکولاریسمی که دین را از سیاست جدا کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متأسفانه امروز شاهد افرادی هستیم که از انقلاب پشیمان شده اند و نتوانسته اند در این مسیر بمانند و امروز به مراتب بدتر از دشمنان درباره نظام سخن می گویند و می خواهند مشروعیت نظام را در ذهن پیر و جوان از بین ببرند.

وی با تاکید بر اینکه ما باید امروز تلاش کنیم اقتصاد را در انقلاب اسلامی اصلاح کنیم، گفت: می توان این کشور را با همین شرایط اقتصادی، دارایی های مادی موجود و ظرفیت های انسانی و داشتن یک برنامه منظم به ثبات اقتصادی رساند البته به شرط آنکه به سنت های الهی و مردم ایمان داشته باشیم.

دکتر قالیباف با بیان اینکه زمانی که حضرت آقا تاکید بر جهاد تبیین دارند، یعنی جنگ شناختی و روایت ها را فهم و درک کنیم، افزود: در فرهنگ ایثار و شهادت بن بستی وجود ندارد، هرچند در روزهای ابتدایی جنگ این حرف ها را بارها در زمان بنی صدر شنیده ایم که می گفت زمین بدهید و زمان بخرید! بنی صدر منطقش این بود که اگر می خواهیم سرزمین خود را از دشمن پس بگیریم باید 3 برابر آن توان نظامی داشته باشیم اما مکتب قرآن، شهادت و سنت های الهی چنین نمی گوید و دقیقاً زمانی که بنی صدر و منافقان یکی شدند 45 روز بعد عملیات های متعدد شکل گرفت و بلافاصله آزادی خرمشهر رقم خورد و در ادامه جنگ با موفقیت تمام شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ملت ایران سختی و مشکلات بسیاری را تحمل کرده اند، گفت: با این وجود به همه آنچه که برای دستیابی به امنیت ملی تلاش کردیم، رسیده‌­ایم چرا که امروز جبهه مقاومت سبب احیای مجدد اسلام و حفظ منافع ملی ما شده است و این فقط به دلیل آن است که به سنت های الهی ایمان داشته ایم.

وی مطرح کرد: از دل همین خراسان چندین تیپ و لشگر بلند شد و در کنار لشگر 77 مجاهدت ها کردند و این یعنی جنگ را خود مردم اداره کرده اند، چراکه تمامی اقشار به میدان آمدند اما در حوزه اقتصاد چنین کاری را نکردیم، در واقع سکان اقتصاد را به دست مردم ندادیم، هرچند اقتصاد خصوصی و دولتی داریم اما اقتصاد مردمی که مبتنی بر حضور خلاق مردم در عرصه کارآفرینی است را به درستی هدایت نکرده ایم.

رئیس قوه مقننه با انتقاد از عدم حمایت درست از کارآفرینان جوان و پیشکسوت، گفت: باید اجازه داد این افراد اقتصاد را پیش ببرند چرا که امام (ره) فرمودند «دولت ها در کاری که مردم می توانند خود انجام دهند دخالت نکنند» اما ما در اقتصاد این کار را نکردیم، همان طور که در فرهنگ و ... چنین نکردیم.

وی با اشاره به تصویب قانونی در مجلس برای تعدیل روند مجوزدهی برای ایجاد اشتغال، بیان کرد: خوشبختانه مجلس قانونی تصویب کرد که مردم برای دریافت مجوز درگیر بروکراسی اداری نشوند و صرفاً در بستر شبکه سایبری درخواست خود را برای ایجاد شغل ثبت کنند و تنها 3 روز بعد جواب آن ها داده می شود، در واقع بعد از 3 روز درخواست کننده مجاز است کار خود را آغاز کند و کسی هم نمی تواند جلوی آن را بگیرد، البته برخی از کارها نیز تائید محور هستند که وزارتخانه ها و دستگاه های مربوطه باید طی 3 ماه به متقاضی جواب دهند در غیر این صورت بعد از این مدتِ زمانی، فرد کارآفرین می تواند کار خود را آغاز کند، این یعنی وقت مردم ارزش دارد.

قالیباف ادامه داد: بارها گفته ام ما در کشور علاوه بر قوای سه گانه قوه دیگری با عنوان قوه بروکراسی که اسب سرکشی شده داریم، قوه ای که قوای دیگر را به دنبال خود می کشاند و مردم در این نظام بروکراسی سرگردان هستند لذا ما باید آن را مهار کنیم به همین دلیل قانونی در راستای مهار این اسب سرکش تصویب شد به همین دلیل گفتم روز کارآفرینی سالروز شهادت شهید کامیاب و عملیات مرصاد با هم مرتبط هستند.

وی تأکید کرد: بارها با صدای بلند گفته ام؛ فضای مجازی، فضای کسب وکار مردم است و می‌دانیم زندگی مردم در آن است، در مجلس برای حمایت از دانش‌بنیان ها و اقتصاد دیجیتالی قانون تصویب کردیم اما اگر در همین فضا، بی قانونی صورت گیرد زندگی و اقتصاد مردم را توامان برهم خواهد زد، ما تا پای جان، پای اقتصاد دیجیتالی و زندگی مردم و اینکه این پلتفرم‌ها باید باشند، هستیم اما نباید اجازه دهیم از آن سوء استفاده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: امروز همان مسائل ابتدای انقلاب در گام دوم انقلاب همچنان مطرح است، دشمنان، همان دشمنان هستند و فقط صحنه و ابزار مبارزه عوض شده است چرا که زمانی می خواستند بقایای جمهوری اسلامی را از بین برده و امروز می خواهند مقبولیت و مشروعیت آن را نابود کنند اما باید گفت؛ این مردم همان مردم هستند و خدای آن روز، خدای امروز است، فقط ما مسئولان نباید باورمان تغییر کند و به گونه ای عمل کنیم که مدیون شهدا و امام شهدا نشویم و روز به روز شرایط آسایش و عزت ملت شریف ایران را فراهم کنیم.

در پایان این مراسم که خانواده شهدا، ایثارگران، مسئولین لشکری و کشوری و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند. با حضور، دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام نصراله پژمان‌فر، جواد کریمی قدوسی نمایندگان مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، سید عبدالله ارجائی شهردار مشهد، حسن موحدیان رئیس شورای اسلامی شهر مشهد از خانواده شهید کامیاب قدردانی شد.

حجت‌الاسلام «سیدرضا کامیاب» نماینده مردم مشهد در دوره اول مجلس شورای اسلامی و دبیر حزب جمهوری اسلامی سال ۱۳۲۹ در روستای «نوده» از توابع شهرستان گناباد متولد شد؛ وی سرانجام در هشتم مرداد ۱۳۶۰ توسط منافقین در مشهد به شهادت رسید و پیکر مطهرش بعد از تشییع باشکوه در مشهد در حرم حضرت رضا (ع) آرام گرفت.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما