plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
کد مطلب : ۲۵۴۸
تشدید تظاهرات در هنگ کنگ

در هنگ کنگ معترضان برای ساعاتی ساختمان شورای قانونگذاری را اشغال کردند

معترضان هنگ کنگ همچنان خواستار لغو کامل قانون استرداد و استعفای خانم «کری لم» هستند
معترضان هنگ کنگی در ادامه اعتراضات خود و درگیری با نیروهای امنیتی در مقابل پارلمان، روز دوشنبه با شکستن شیشه‌های درب ورودی وارد ساختمان پارلمان شدند و پرچم انگلیس را برای لحظاتی در پارلمان نصب کردند. روزنامه‌های پرتیراژ چین، نیروهای خارجی را عامل تحریک تظاهرات در هنگ‌کنگ با قصد ضربه زدن به پکن دانستند.
در هنگ کنگ معترضان برای ساعاتی ساختمان شورای قانونگذاری را اشغال کردند
به گزارش ایصال نیوز، صدها معترض هنگ کنگی با شکستن موانع وارد ساختمان پارلمان هنگ کنگ شده و خواستار صحبت با خانم«کری لم»، رئیس دولت محلی شدند.
اسپوتنیک گزارش داد این اعتراضات تقریبا یک ماه پیش به دلیل بررسی اصلاحیه در قانون استرداد، آغاز شد. اگر تایید شود، هنگ کنگ می تواند مظنونین را حتی در صورت عدم موافقت نامه های استرداد به تایوان، ماکائو و چین مسترد کند.
مخالفان این اصلاحیه از صبح روز دوشنبه با تشدید اعتراضات خود برای ساعاتی پارمان محلی را اشغال کردند.
معترضانی که کلاه، ماسک و دستکش داشتند برخی شیشه های پنجره و درهای پارلمان را با لوله و اشیاء فلزی شکستند و وارد پارلمان شدند،اما پس از ساعتی توسط پلیس ضد شورش هنگ کنگ از پارلمان اخراج شدند.
گفتنی است در ۱۹ خرداد، شهروندان هنگ‌کنگ در اعتراض به تصویب لایحه‌ای در پارلمان اعتراض کردند. این لایحه اجازه استرداد مجرمین به چین را میسر می کرد؛ اما به‌گفته معترضین موجب به خطر افتادن استقلال هنگ‌کنگ می‌شد.
در تاریخ  ۲۵ خرداد ماه «کری لام» فرماندار هنگ‌کنگ اعلام کرد در واکنش به نارضایتی عمومی گسترده مردم، لایحه پیشنهادی پارلمان را به مدت نامحدود به حالت تعلیق در خواهد آورد. اما این اقدام او موجب فروکش کردن خشم معترضان نشد و مردم هنگ کنگ این بار خواستار استعفای خانم «کری لم» شدند.
 هنگ کنگ از سال ۱۸۴۲ تا ۱۹۹۷ تحت سیطره بریتانیا بود اما در سال ۱۹۹۷ و پس از پایان یافتن پیمان پیشین با بریتانیا به جمهوری خلق چین پیوست. هنگ کنگ دارای بیش از ۷ میلیون نفر جمعیت است و یکی از مراکز مهم مالی در منطقه شرق آسیا و جهان به شمار می‌رود.
انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما