plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۱
کد مطلب : ۲۵۴۷۱

حمله پهپادهای مقاومت عراق به پایگاه نظامی ارتش ترکیه

گردان پهپادی مقاومت عراق موسوم به «سرایا ابابیل» پایگاه نظامی ارتش ترکیه در مرز عراق را هدف قرار داد. منابع خبری نیز بامداد چهارشنبه از شلیک ۵ فروند راکت به سمت پایگاه نظامی «زلیکان» در شمال عراق خبر دادند.
حمله پهپادهای مقاومت عراق به پایگاه نظامی ارتش ترکیه
به گزارش ایصال نیوز، گردان پهپادی مقاومت عراق موسوم به «سرایا ابابیل» بامداد امروز پایگاه نظامی ارتش ترکیه را هدف حمله قرار داد. این عملیات در منطقه «باروخی و سیری» واقع در نوار مرزی عراق و ترکیه انجام شده است.

کانال تلگرامی «صابرین نیوز» ضمن اعلام این خبر، فیلم مربوط به این عملیات پهپادی را منتشر کرد. گروه مقاومت «سرایا ابابیل» اعلام کرده است که این پایگاه نظامی ترکیه را در پاسخ به حمله توپخانه‌ای ترکیه به منطقه گردشکری «پرخی» در شمال عراق، هدف حمله پهپادی قرار داده است.

پیشتر برخی گروه‌های مقاومت، از جمله النُجَباء به ترکیه هشدار داده بودند که در صورت ادامه حملات در اراضی عراق، درگیری را به خاک ترکیه خواهند کشاند.

چهارشنبه هفته گذشته، منطقه گردشگری «پرخی» در شهرستان مرزی «زاخو» در شمال غرب استان دهوک در شمال عراق هدف حمله توپخانه‌ای ارتش ترکیه قرار گرفت که در پی آن، 9 نفر از جمله چند زن و کودک جان خود را از دست داده و بیش از 20 تن زخمی شدند.

*حمله راکتی به پایگاه ترکیه در شمال عراق

بامداد امروز (چهارشنبه) پایگاه نظامی «زلیکان» در شرق موصل استان نینوی عراق نیز هدف شلیک 5 فروند راکت قرار گرفته است. هنوز هیچ گونه گزارشی درباره تلفات و خسارات احتمالی ناشی از اصابت این راکت‌ها منتشر نشده است.

پایگاه زلیکان که مقر نیروهای ترکیه در شرق موصل است، طی روزهای اخیر بارها، هدف حمله راکتی قرار گرفته است.

*حمله راکتی به کنسولگری ترکیه در موصل

شبکه خبری «الجزیره» به نقل از یک منبع امنیتی عراق گزارش داد که بامداد امروز (چهارشنبه) کنسولگری ترکیه در موصل مرکز استان نینوی نیز هدف حمله راکتی قرار گرفته است.

برخی منابع خبری از جمله کانال تلگرامی «صابرین نیوز» گزارش داد که این حمله با شلیک دو فروند راکت صورت گرفته است.

این در حالی است که هنوز هیچ منبع رسمی عراق صحت و سقم خبر مربوط به حمله راکتی به کنسولگری ترکیه در موصل را تأیید نکرده است.

همزمان، وزیر خارجه عراق در نشست بامداد امروز شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرده که «ما از صحت ادعای وزیر خارجه ترکیه درباره هدف قرار دادن کنسولگری ترکیه اطلاعی نداریم».

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما