plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴
کد مطلب : ۲۵۳۵۹
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری خبر داد

قلع و قمع تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی و باغات شهرستان ری

جلوگیری از سوءاستفاده دلالان با جدیت در دستور کار قرار دارد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری از تخریب ۱۲ فقره ساخت و ساز غیرمجاز و آزادسازی ۲۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع از زمین‌های مرغوب کشاورزی در بخش قلعه نو این شهرستان خبر داد.
قلع و قمع تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی و باغات شهرستان ری
به گزارش ایصال نیوز، جبرائیل برادری اظهار داشت: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون اصلاحی قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، ۱۲ فقره ساخت و ساز غیرمجاز روز گذشته در روستای قلعه نو از توابع بخش قلعه نو شهرستان ری تخریب شد.

وی با بیان اینکه اداره جهاد کشاورزی نظارت بر ساخت و سازهای غیر مجاز را در سال جاری تشدید کرده است، افزود: عملیات تخریب این ساخت و سازهای غیرمجاز با دستور قضایی اجرا که براساس آن ۲۷ هزار و  ۵۰۰ متر از زمین‌های مرغوب کشاورزی آزادسازی شد.

برادری ادامه داد: کار قلع و قمع  این ساخت و سازها با حضور عوامل نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی، نمایندگان دادستانی، بخشداری  و شهرداری بخش قلعه نو انجام شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به‌ صراحت و قاطعیت دستگاه قضا و عزم راسخ جهاد کشاورزی در برخورد با اخلالگران، پیشگیری از ساخت‌ و سازهای غیرمجاز برای حفظ زمین های ارزشمند زراعی و باغ‌ها  و جلوگیری از سوءاستفاده دلالان با جدیت در دستور کار قرار دارد.

برادری از همه مالکان و کشاورزان خواست که قبل از هرگونه اقدامی در زمینه ساخت و ساز در زمینهای کشاورزی با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مکاتبه داشته باشند.

سال گذشته  با قلع و قمع  ۶۳۴ مورد، ۱۰۷ هکتار از زمین‌های مرغوب کشاورزی شهرستان ری آزادسازی شد.

بخش قلعه نو از توابع شهرستان ری دارای ۴۰ هزار نفر جمعیت است که در ۲۰ کیلومتری جنوب ری و در مسیر جاده ورامین قرار دارد.ایرنا

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما