plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷
کد مطلب : ۲۵۳۰۷
در آیین آغاز تست سرد خط متروی پرند

استاندار تهران: مترو شهر پرند تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می رسد

تغییر کاربری ۴۸ هکتار زمین از اراضی شهر پرند
استاندار تهران گفت: با پیش بینی و تامین اعتبار از محل مولدسازی اراضی شهر جدید پرند، فاز اول مترو پرند انجام شد و این پروژه با اعتبار هزار میلیارد تومان تا پایان سال به بهره برداری می رسد.
استاندار تهران: مترو شهر پرند تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می رسد
به گزارش ایصال نیوز، طی مراسمی روز چهارشنبه با حضور محسن منصوری استاندار تهران، علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور، مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو تهران، وامید احمدی فرماندار رباط کریم خط متروی پرند زیر تست سرد رفت و اولین قطار مترو با حرکت از ایستگاه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) وارد ایستگاه پرند شد.

استاندار تهران در این مراسم با اشاره به اینکه تست سرد متروی پرند طبق برنامه‌ریزی‌ها انجام شده اظهار داشت: پروژه متروی پرند از پروژه‌های سنگین به حساب می‌آید که نهادها و افراد زیادی در بخش‌های مختلف زحمات بسیاری کشیدند و همه دست به دست یکدیگر دادند تا کار مترو به صورت جدی دنبال شود.

منصوری با بیان اینکه بخش اعظم پروژه مترو پرند در دولت انقلابی و مردمی انجام شده است گفت: مطالعات این پروژه از سال ۸۴ آغاز و در سال‌ ۹۱ تحویل شهرداری تهران شد و با نگاه فرابخشی پروژه پیش رفت.

وی تصریح کرد: وزارت راه و قرارگاه خاتم طبق توافق کارهای خود را در راه اندازی مترو به خوبی پیش می برند و تا اتمام پروژه این همکاری ها ادامه خواهد داشت.

 استاندار تهران ابراز داشت: پیش بینی‌ها و تامین منابع از محل مولدسازی اراضی شهرجدید پرند با ۱۰۰۰ میلیارد تومان فاز نخست آن تا پایان سال اتمام و تست نهایی آن انجام می شود.

همچنین در این مراسم فرماندار رباط  کریم گفت: تاخیر پروژه‌ها منجر به تغییر قیمت‌ها می‌شود و منابع اختصاص یافته به پروژها  پاسخگوی آنها نیست.

امید احمدی تصریح کرد: ۴۸ هکتار زمین از اراضی شهرپرند با همکاری شرکت شهرک‌های جدید تغییر کاربری شده است و با واگذاری آن به قرارگاه خاتم النبیاء منابع مورد نیاز پروژه مترو که ۱۰۰۰ میلیارد تومان است تامین شده است‌.

وی افزود: همکاری فرابخشی طبق وظایف و رسالت مسئولین منجر به ادامه احداث پروژه مترو شده و مردم طعم شیرین خدمت را با اتمام این پروژه خواهند چشید.

گفتنی است تست‌های مرحله اول مترو، شامل تست‌های سرد بوده و طی آن تجهیزات و بخش‌های مختلف واگن‌ها در حالت سکون مورد ارزیابی قرار می گیرد و بعد از این مرحله با تأمین برق و تأمین انرژی تست‌های گرم آغاز می‌شود وبیش از ۱۴ سال است که مردم شهر جدید پرند چشم انتظار مترو هستند و قرار است به زودی دولت انقلابی با تکمیل مترو به این چشم انتظاری خاتمه دهد.ایرنا

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما