plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۷
کد مطلب : ۲۵۲۵
برای بررسی حادثه ترور نافرجام وزیر لبنانی

رئیس جمهوری لبنان اعضای شورای عالی دفاع این کشور را فراخواند

کاروان حامل وزیر مهاجرت لبنان امروز مورد هدف قرار گرفت و دو نفر کشته و یک نفر زخمی شدند
"صالح الغریب" وزیر امور مهاجرت لبنان درباره حادثه امروز گفت که کاروان حامل او در استان جبل هدف تیراندازی قرار گرفت. در این حادثه دو نفر کشته و یک نفر زخمی شدند. رئیس جمهوری لبنان، اعضای شورای عالی دفاع این کشور را برای تشکیل جلسه امنیتی جهت بررسی علت حادثه، به قصر بعبدا فراخواند.
رئیس جمهوری لبنان اعضای شورای عالی دفاع این کشور را فراخواند
به گزارش ایصال نیوز برای بررسی حادثه ترور احتمالی و نافرجام امروز عصر یک وزیر لبنانی؛ رئیس جمهوری لبنان، اعضای شورای عالی دفاع این کشور را فراخواند. این جلسه پیش از ظهر فردا (دوشنبه) در قصر بعبدا برگزار خواهد شد.
"صالح الغریب" وزیر امور مهاجرت لبنان درباره حادثه امروز گفت که کاروان حامل او در استان جبل هدف تیراندازی قرار گرفت به این معنی که در جریان حرکت در منطقه "قبرشمون" ناگهان کاروان آنان هدف تیراندازی قرار گرفت. وزیر مشاور در امور آوارگان گفت که کاروان حامل وی امروز هدف حمله افراد مسلح قرار گرفت که دو نفر کشته و یک نفر زخمی شدند.
همچنین "ولید برکات" دبیر کل حزب دمکراتیک لبنان ادامه داد که کاروان صالح الغریب شامل ۱۵ دستگاه خودرو بود. وی به وجود عوامل خارجی برای منفجر کردن اوضاع در لبنان اشاره کرد و گفت: لبنان و منطقه جبل در قلب توفان قرار دارد و این وضعیت نیازمند تأمل است چرا که تحرکاتی در جریان سفر "جبران باسیل" وزیر خارجه لبنان و الغریب در برخی روستاهای جبل صورت گرفت، عجیب است.
برکات توضیح داد که پیش از تحقیقات چیزی نمی‌گوییم و حزب دمکراتیک فردا کنفرانس مطبوعاتی خواهد داشت. وی تصریح کرد: زمان جنگ را پشت سرگذاشتیم و به هیچکس اجازه نمی‌دهیم برخی مناطق در لبنان را مسدود کنند و هر کس در تلاش برای خوشامدگویی به جفری فلتمن سفیر پیشین آمریکا در لبنان است، مسئول حادثه جبل محسوب می‌شود.
برکات افزود: تلاش برای ترور با هدف فتنه انگیزی گسترده در لبنان صورت گرفت و به نظر می‌رسد دستور خارجی در این باره وجود دارد؛ نهادهای امنیتی باید بیانیه صادر کنند زیرا یک وزیر در دولت هدف ترور قرار داشت از همین رو می بایست عوامل تیراندازی و کسی را که دستور این کار را داد تسلیم کرد.
"سعد حریری" نخست وزیر لبنان نیز به منظور آرام کردن وضعیت بلافاصله بعد از این حادثه با حزب سوسیال ترقیخواه، حزب دموکراتیک، جبران باسیل، صالح الغریب و مدیر اطلاعات ارتش و نیز مدیر امنیت داخلی در استان جبل تماس گرفت.
انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما