plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲
کد مطلب : ۲۵۲۴۵

روند کاهشی قیمت طلای سیاه در معاملات هفته جاری

با افزایش موارد ابتلا به کووید-19 در چین و تشدید نگرانی‌ها درباره تقاضای سوخت، بهای نفت کاهش یافت.
روند کاهشی قیمت طلای سیاه در معاملات هفته جاری
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از رویترز، بهای نفت در معاملات اولیه در آسیا صبح روز دوشنبه یک دلار کاهش یافت زیرا افزایش موارد ابتلا به کووید-19 در چین و چشم انداز اعمال قرنطینه احتمالی بار دیگر نگرانی‌ها را درباره کاهش تقاضا برای سوخت در بزرگترین کشور واردکننده نفت جهان تشدید کرده است.

صبح امروز بهای هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) برای تحویل در ماه اوت پس از افزایش 1.9 درصدی در روز جمعه، 1.54 دلار یا 1.6 درصد کاهش یافت و به 96.05 دلار رسید.

بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه سپتامبر نیز 1.47 دلار یا 1.5 درصد کاهش یافت و به 99.69 دلار رسید و افزایش 2.1 درصدی روز جمعه را اندکی تعدیل کرد.

چین، دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان، روز یکشنبه ۶۹۱ مورد جدید ابتلا به کووید را در روز شنبه گزارش داد بیشترین موارد ابتلای محلی و غیر خارجی از 23 ماه مه بوده است. این رقم روز پیش از آن ۵۴۷ مورد بود.

استفن اینس، شریک مدیریت در مؤسسه SPI Asset Management در این خصوص گفت: نفت هفته را آرامتر آغاز می‌کند زیرا بازار تاثیر تقاضای افزایش موارد جدید کووید در چین را هضم می‌کند و بازار محتاطانه منتظر خطر رویداد بزرگی است اگر جریان گاز نورد استریم 1 از روسیه به اروپا در اواخر این هفته از سر گرفته نشود.

تعمیر و نگهداری سالانه خط لوله نورد استریم 1، بزرگترین سیستم انتقال گاز طبیعی روسیه به آلمان، در 11 ژوئیه آغاز شد و این فرایند 10 روز به درازا می کشد. دولت ها، بازارها و شرکت ها نگران هستند که این توقف به دلیل منازعه اوکراین تمدید شود. از دست دادن این گاز به آلمان، چهارمین اقتصاد بزرگ جهان، ضربه سختی خواهد زد و خطر رکود اقتصادی را تشدید خواهد کرد.

همانطور که انتظار می رفت، سفر جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده به عربستان سعودی، (هنوز)هیچ تعهدی از سوی تولیدکننده بزرگ اوپک برای افزایش عرضه نفت به همراه نداشته. این انتظار برای عدم تولید و عرضه نفت اضافی به افزایش قیمت ها در جمعه گذشته پیش از مذاکرات بایدن با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی منجر شد.
بایدن از تولیدکنندگان نفت خلیج فارس خواسته است برای کمک به کاهش قیمت نفت و کاهش تورم، تولید خود را افزایش دهند.

روز یکشنبه، آموس هوخشتاین، مشاور ارشد وزارت امور خارجه آمریکا در امور امنیت انرژی، در برنامه Face the Nation از شبکه سی بی اس گفت که این سفر منجر به برداشتن چند قدم دیگر از نظر عرضه نفت توسط تولیدکنندگان نفت خواهد شد، هرچند او نگفت کدام کشور یا کشورها تولید را افزایش خواهند داد.

نشست آتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه، موسوم به اوپک پلاس، در 3 آگوست (12 مرداد)، به دلیل انقضای پیمان تولید فعلی آنها در سپتامبر از اهمیت چشمگیری برخواردار خواهد بود.

گفتنی است؛ لیبی هم پس از ماه‌ها توقف تولید نفت به علت درگیری های داخلی، تولید نفت را ازسرگرفت.

به گزارس رویترز، در پی توافق گروه‌های سیاسی لیبی بر سر ریاست شرکت ملی نفت، این کشور تولید نفت خود را پس از ماه‌ها از سر گرفت.  

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما