plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
کد مطلب : ۲۵۲۴۳
در نشست با جمعی از شاعران کشور

رئیسی: در پرتوی فرهنگ علوی، امکان غلبه بر تمام مشکلات فعلی کشور وجود دارد

انتقال نسل‌به‌نسل فرهنگ غدیر جزء مسئولیت‌های اهالی شعر و ادب است
رئیس جمهور بسط آموزه‌ها و ارزش‌های علوی را از مسئولیت‌های مهم اهالی شعر و ادب دانست و افزود: جداً معتقدیم که در پرتوی فرهنگ علوی، امکان غلبه بر تمام مشکلات و معضلات فعلی کشور وجود دارد و گام اول برای این مهم، تبیین دقیق شاخصه‌های فرهنگ علوی به مردم و جامعه است و در این زمینه شما شعرا و فضلا مسئولیت بسیار مهمی بر دوش می‌کشید.
رئیسی: در پرتوی فرهنگ علوی، امکان غلبه بر تمام مشکلات فعلی کشور وجود دارد
به گزارش ایصال نیوز از ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی شامگاه یکشنبه و در شب عید سعید غدیر، در نشست با جمعی از شعرای سراسر کشور، ضمن تبریک این عید گرانقدر، انتقال نسل به نسل فرهنگ غدیر و تبیین معارف علوی را جزء رسالت‌های شعرا و اهل ادب دانست و گفت: شما شاعران و عاشقان اهل بیت، به دلیل اهتمامی که همواره برای تبیین آموزه‌های اسلامی دارید، نقش بزرگی در انتقال فرهنگ غدیر به عصرها و نسل‌های آینده ایفا می‌کنید.

رئیس جمهور واقعه غدیر را جزء مسلمات تاریخی در اسلام خواند و ضمن تاکید بر اهمیت بالای این واقعه در باورها و فرهنگ شیعی، خاطرنشان کرد: غدیر بعنوان رویدادی که در آن حضرت علی(ع) به عنوان ولی امر مسلمین امت اسلامی و جانشین پیامبر معرفی گردید، به معنای واقعی کلمه جزء نعمت‌های بزرگ خداوند است.

آقای رئیسی بسط آموزه‌ها و ارزش‌های علوی را از مسئولیت‌های مهم اهالی شعر و ادب دانست و افزود: جدا معتقدیم که در پرتوی فرهنگ علوی، امکان غلبه بر تمام مشکلات و معضلات فعلی کشور وجود دارد و گام اول برای این مهم، تبیین دقیق شاخصه‌های فرهنگ علوی به مردم و جامعه است و در این زمینه شما شعرا و فضلا مسئولیت بسیار مهمی بر دوش می‌کشید.

حجة الاسلام رئیسی در ادامه سخنان خود، با تاکید بر اهمیت ولایت در اعتقادات اسلامی، خاطرنشان کرد: در باورهای ما ورود به حصن حصین ولایت، ضامن صیانت از انسان در برابر ابتلائات روزگار است. خدا را شاکریم که امروز ولایت فقیه در راس نظام ما حاکم است. ولایت فقیه بزرگترین نعمت خدا به ماست که جامعه را با آموزه‌های دینی و نگاه عادلانه هدایت می‌کند.

آقای رئیسی نظام جمهوری اسلامی را ثمره خون هزاران شهید دانست و تاکید کرد: این ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی‌ها مسئولیت بزرگی بر عهده ما به عنوان خدمتگزار نظام و مردم و شما به عنوان هنرمندان آئینی کشور برای حفظ و تداوم این نظام نهاده است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به درخواست‌های مطرح شده از سوی شاعران برای ایجاد جایگاهی حقوقی به منظور حمایت از شعر و شاعران گفت: هیچ هنر دیگری همچون شعر ظرفیت تعالی‌بخشی و انتقال مفاهیم و ارزش‌های اصیل اسلامی را ندارد و لذا به سهم خود از ایجاد جایگاهی برای حمایت از شعر و شاعران استقبال و پشتیبانی می‌کنم.

در آغاز این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی با بیان اینکه نیاز داریم فضای فرهنگی کشور را به شکل تعاملی با همکاری اهالی فرهنگ اداره کنیم، اظهار داشت: امروز تلاش داریم فضای فرهنگی کشور از نشاط و پویایی مطلوبی برخوردار شود.

همچنین در این شب شعر ۱۲ نفر از شعرا، اشعار خود در وصف امیرالمومنین(ع)، واقعه غدیر، موضوعات اجتماعی و ... را قرائت کردند.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما