plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۲۴۹۷۶
در خطبه های نماز جمعه تهران

احمد خاتمی: اصرار ما بر حجاب به معنای نادیده گرفتن سایر منکرات نیست

فلسفه حجاب تکریم شخصیت زن است
امام جمعه موقت تهران با بیان این نکته که فلسفه حجاب تکریم شخصیت زن است گفت: اسلام می‌خواهد شخصیت زن را حفظ کند و از او انسان جدی و کارآمد بسازد. اصرار ما بر حکم الهی حجاب نادیده گرفتن دیگر منکرات مثل مفاسد اقتصادی نیست؛ از جمله کسانی که به دزدی‌ها و مفاسد اقتصادی گیر می‌دهند خاطبان نماز جمعه هستند و دستگاه قضا هم در برخورد با آن‌ها اقداماتی داشته است.
احمد خاتمی: اصرار ما بر حجاب به معنای نادیده گرفتن سایر منکرات نیست
به گزارش ایصال نیوز، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه نماز جمعه این هفته تهران به پیام رهبر انقلاب به حجاج بیت الله الحرام اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این پیام دو چیز را رکن حج به حساب آورند، یکی وحدت مسلمانان و دیگری معنویت که این دو می‌تواند جامعه اسلامی را به اوج عزت برساند و دشمنان به دنبال کوبیدن این دو رکن هستند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این نکته که فلسفه حجاب تکریم شخصیت زن است به مطلبی از صحیفه امام (ره) اشاره کرد و گفت: اسلام می‌خواهد شخصیت زن را حفظ کند و از او انسان جدی و کارآمد بسازد.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: امروز حجاب از مساله فرعی گذشته به مساله اصلی تبدیل شده است و هر دولت و کشوری که می‌خواهد مشکل خود را با اسلام اعلام کند؛ حجاب را ممنوع و هر کشوری که می‌خواهد با اسلام آشتی کند، حجاب را آزاد اعلام می‌کند.

وی با بیان اینکه واژه حجاب اجباری، غلط و برای تخریب حجاب است، اظهار داشت: باید این قانون به عنوان یک حکم شرعی رعایت شود.  

آیت الله خاتمی ادامه داد: اصرار ما بر حکم الهی حجاب نادیده گرفتن دیگر منکرات مثل مفاسد اقتصادی نیست؛ از جمله کسانی که به دزدی‌ها و مفاسد اقتصادی گیر می‌دهند خاطبان نماز جمعه هستند و دستگاه قضا هم در برخورد با آن‌ها اقداماتی داشته است. 

خطیب موقت نماز جمعه تهران با گرامیداشت عید قربان نیز گفت: این عید، عید فداکاری در راه خداست و قربانی کردن مستحب است و گوشت مصرفی یک ماه خانواده‌های فقیر در این شرایط با قربانی‌های گسترده، تامین خواهید کرد.

انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما