plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۴
کد مطلب : ۲۴۸۰۵

رژیم‌صهیونیستی مدعی سرنگونی سه پهپاد حزب‌الله شد

رژیم‌صهیونیستی مدعی شد سه پهپاد حزب‌الله را که به سوی سکوی گازی کاریش در حرکت بوده است، سرنگون کرده است. حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد سه فروند پهپاد برای رساندن پیام خود، ماموریت پرواز بر فراز میدان کاریش را به انجام رساندند.
رژیم‌صهیونیستی مدعی سرنگونی سه پهپاد حزب‌الله شد
به گزارش ایصال نیوز، منابع صهیونیستی مدعی شدند، ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه سه پهپاد حزب‌الله را که به سوی سکوی گازی «کاریش» در شرق دریای مدیترانه در حرکت بوده‌، را سرنگون کرده است.

یک منبع صهیونیستی به خبرگزاری رویترز گفت که نیروی هوایی و دریایی این رژیم به رهگیری و انهدام این پهپادها مبادرت کرده است.

بر اساس گفته این منبع، پهپادهایی که حزب‌الله به این منطقه گسیل کرده، غیرمسلح بوده‌اند.

از سوی دیگر، حزب الله لبنان در بیانیه ای اعلام کرد که ظهر شنبه 2 جولای 2022 گروه شهیدان جمیل سکاف و مهدی یاغی سه فروند هواپیمای بدون سرنشین غیر مسلح و شناسایی را در حجم‌های مختلف به سوی منطقه مورد منازعه میدان کاریش به پرواز در آوردند.

در این بیانیه تاکید شده است، هدف از پرواز این پهپادهای انجام ماموریت‌های شناسایی است که این ماموریت انجام و پیام مورد نیاز نیز رسانده شد.

میدان گازی کاریش مورد مناقشه لبنان و رژیم صهیونیستی است. دو روز پیش دو کشتی حفاری متعلق به رژیم صهیونیستی به سوی خط مرزی مورد منازعه تجاوز کرده و یکی از آن‌ها نیز از این خط به اندازه چند مایل عبور کرد.

تل آویو مدعی است که میدان گازی کاریش، در آب‌های مورد مناقشه نیست بلکه در منطقه اقتصادی انحصاری رژیم صهیونیستی واقع شده است.

15 خرداد گذشته نیز، کشتی حفاری وابسته به شرکت انرژین وارد منطقه مورد منازعه مذکور شده بود که با واکنش و محکومیت گسترده از سوی بیروت همراه شد.

از سوی دیگر، برخی منابع در یونیفل به روزنامه الاخبار اعلام کردند که کشتی‌های جنگی آمریکا به میدان کاریش رسیده‌اند و اقداماتی را برای محافظت از سکوی شناور در این میدان انجام داده‌اند. از اکتبر سال ۲۰۲۰ مذاکرات فنی میان رژیم صهیونیستی و لبنان برای حل اختلافات مرزی دریایی با میانجی‌گری آمریکا آغاز شد.

در ماه می گذشته لبنان به خاطر محاسبات اشتباهاتی پیشین، منطقه مورد منازعه را از خط ۲۳ به خط ۲۹ تغییر داد و این منطقه مورد مناقشه به ۱۴۰۰ کیلومتر رسید.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما