plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳
کد مطلب : ۲۴۷۲۳

خبر انریکه مورا از مذاکرات دوحه

ادعای آکسیوس: مذاکرات دوحه بدون نتیجه پایان یافت
انریکه مورا مذاکره کننده ارشد اروپایی اظهار داشت که به تلاش برای بازگرداندن توافق ادامه خواهیم داد.سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز درباره مذاکرات دوحه گفت: در مورد ادامه مسیر و مرحله بعدی گفت‌گوها، باقری و مورا در تماس خواهند بود.
خبر انریکه مورا از مذاکرات دوحه
به گزارش خبرآنلاین، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا چهارشنبه شب پس از دیدار با علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران در حساب کاربری خود در توئیتر این مطلب را نوشت.

مورا افزود: دو روز مذاکرات فشرده در مورد برجام در دوحه قطر داشتیم. متاسفانه هنوز پیشرفتی که تیم اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده امید به آن داشت بدست نیامده است. ما با فوریت بیشتر برای بازگرداندن یک توافق مهم در زمینه عدم اشاعه و ثبات منطقه‌ای تلاش خواهیم کرد.

* ادعای آکسیوس: مذاکرات دوحه بدون نتیجه پایان یافت

این پایگاه آمریکایی در خبری مدعی شد که مذاکرات احیای برجام در دوحه بدون دستیابی به نتیجه پایان یافته است.

آکسیوس به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت: ایرانی ها هیچ احساس اضطراری از خود نشان نداده اند، مسائل قدیمی را که ماه هاست حل و فصل شده را مطرح کردند و حتی مسائل جدیدی را مطرح کرده اند که با توافق هسته ای ۲۰۱۵ ارتباطی ندارد.

*کنعانی: باقری کنی و مورا در تماس خواهند بود

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه چهارشنبه هشتم تیر ماه در توئیتر درباره روند مذاکرات دوحه نوشت: در ادامه روند مذاکرات رفع تحریم‌ها، گفت‌وگوهای فشرده‌ای طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با وساطت انریکه مورا در دوحه برگزار شد. نظرات و پیشنهادهای عملیاتی ایران درباره موارد باقیمانده طرح شد و طرف مقابل نیز ملاحظات خود را ارائه کرد.

وی افزود: در مورد ادامه مسیر و مرحله بعدی گفت‌وگوها، طبق روال همیشه باقری و مورا در تماس خواهند بود.

مذاکرات دو روزه دوحه به منظور گفت‌وگو درباره اختلافات باقیمانده از مذاکرات وین به صورت غیرمستقیم بین ایران و آمریکا و با واسطه انریکه مورا هماهنگ کننده اروپایی گفت‌وگوها در پایتخت قطر پایان یافت و قرار است علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران، نیمه شب چهارشنبه به تهران بازگردد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : خبرآنلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما