plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
کد مطلب : ۲۴۵۱۴

انگلستان با کشورهای حوزه خلیج فارس بر سر یک توافق تجارت آزاد مذاکره می‌کند

وزیر تجارت بین‌الملل انگلستان برای آغاز مذاکرات با شورای همکاری کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به ریاض سفر می‌کند.
انگلستان با کشورهای حوزه خلیج فارس بر سر یک توافق تجارت آزاد مذاکره می‌کند
به گزارش ایصال نیوز، به نقل از رویترز، وزارت تجارت انگلستان اعلام کرد که این کشور روز چهارشنبه مذاکراتی را با شش کشور شورای همکاری خلیج فارس درباره یک توافق جدید تجارت آزاد خواهد داشت.

آن ماری ترولیان، وزیر تجارت بین‌الملل انگلستان برای آغاز مذاکرات با شورای همکاری کشورهای خلیج فارس، متشکل از بحرین، کویت، عمان، قطر، امارات متحده عربی و عربستان سعودی به ریاض سفر می‌کند.

ترولیان در اطلاعیه‌ای گفت: «من مشتاقم تا بازارهای جدیدی را به روی کسب و کارهای بزرگ و کوچک انگلستان باز کنم و از بیش از ۱۰ هزار شرکت کوچک و متوسطی که هم‌اکنون کالاها و خدمات خود را به این منطقه صادر می‌کنند، حمایت به عمل آورم.»

پس از مذاکرات با هند، کانادا و مکزیک، این چهارمین مذاکرات انگلستان طی سال جاری با هدف دستیابی به توافق تجارت آزاد خواهد بود.

انگلستان می‌گوید که توافق با شورای همکاری کشورهای خلیج فارس فقط در یک مورد می‌تواند منجر به کاهش یا حذف تعرفه بر صادرات غذا و نوشیدنی انگلستان به منطقه بشود که ارزش آن در سال گذشته ۶۲۵ میلیون پوند بود.

این توافق احتمالی اگرچه شامل ذخایر نفت و گاز کشورهای حاشیه خلیج فارس نخواهد شد، اما مذاکراتی درباره تولید و زنجیره تامین در بخش نفت و گاز نیز میان طرفین انجام خواهد شد.

وزارت تجارت انگلستان تاکید کرد این مذاکرات می‌تواند به کشورهای حاشیه خلیج فارس کمک کند تا اتکای آنها از حوزه نفت به بخش‌های دیگری منتقل شود و همچنین می‌تواند به حذف تعرفه بر کالاهایی نظیر قطعات توربین‌های بادی انگلیسی منجر شود.

این مذاکرات در حالی صورت می‌گیرد که روز دوشنبه شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ، سند «مشارکت راهبردی با شورای همکاری خلیج فارس» را تصویب کرد.

این شورا در اطلاعیه‌ای تعمیق همکاری میان اتحادیه اروپا و شورای همکاری کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را « اولویت کلیدی در راستای منافع مشترک » دانسته است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما