plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
کد مطلب : ۲۴۴۷۴

حمله اوکراین به سکوی نفتی روسیه در دریای سیاه و ادامه نبرد در دونباس

دبیر کل ناتو هشدار داد جنگ روسیه و اوکراین سال‌ها طول می کشد
رسانه های خبری روز دوشنبه از حمله هوایی اوکراین به سکو‌های حفاری دریایی روسیه خبردادند و در مقابل، وزارت دفاع روسیه با اشاره به نابودی ۱۰ فروند هواپیمای نظامی اوکراین در عملیات شب گذشته، از حمله موشکی به ۴۷ مرکز نظامی اوکراین خبر داد.
حمله اوکراین به سکوی نفتی روسیه در دریای سیاه و ادامه نبرد در دونباس
به گزارش ایصال نیوز، سرگئی آکسونوف، فرماندار کریمه اعلام کرد که نیرو‌های اوکراینی سکو‌های حفاری دریایی متعلق به شرکت «چرنومورنفت گاز» روسیه را بمباران کردند.

این حمله موجب جراحات چندین نفری شده و از ۱۲ تنی که روی سکو بودند تاکنون ۷ تن ناپدید شده اند.

از سوی دیگر، «ایگور کُناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) آمار جدیدی از تلفات و خسارات ارتش اوکراین در صدوشانزدهمین روز جنگ در منطقه دونباس ارائه کرد.

کُناشنکوف طی نشست خبری در مسکو اعلام کرد: «جنگنده‌ها و بالگردهای روسیه ۴۷ مرکز تجمع پرسنل و تجهیزات نظامی اوکراین را بمباران کردند. در این حملات یک فروند سامانه پدافند موشکی بوک-ام۱، و یک سامانه راداری اس-۳۰۰ منهدم شدند».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی با بیان اینکه نیروی پدافند هوایی روسیه یک فروند جنگنده میگ-۲۹ و ۹ پهپاد نظامی اوکراینی را سرنگون کردند، توضیح داد: «فرودگاه آرتیز در استان اودسا با موشک اونیکس بمباران شد و ایستگاه هدایت پهپادهای ترکیه‌ای بیرق‌دار نیز منهدم شد».

این مقام نظامی روس در ادامه گزارش خود گفت: «۲۵ پست فرماندهی نیروهای اوکراینی و ۵۹ موضع آتش‌بار یگان‌های توپخانه‌ای در حملات شبانه مورد اصابت قرار گرفت. ۴۵۰ ملی‌گرای اوکراینی کشته شدند، ۱۳ دستگاه تانک و ۱۶ خودروی نظامی ویژه نیز از بین رفتند».

وزارت دفاع روسیه همچنین با انتشار فیلمی اعلام کرد موشک‌های کالیبر که از شناور جنگی در دریای سیاه پرتاب شدند، به نشست مهمی در پست فرماندهی نظامیان اوکراینی در منطقه «دنیپرو پتروفسک» برخورد کردند که در پی آن ۵۰ ژنرال و افسر ارتش این کشور کشته شدند.

امروز وزارت دفاع انگلیس با اشاره به تمرکز عملیات زمینی روس‌ها بر بخش مرکزی دونباس، مدعی شد که نیروی هوایی روسیه عملکرد ضعیفی در جنگ اوکراین داشته است.

این در حالی است که «ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هشدار داده تهاجم روسیه در اوکراین ممکن است سال‌ها طول بکشد، به همین دلیل متحدان کی‌یف نباید دست از حمایت نظامی این کشور بردارند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما