plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷
کد مطلب : ۲۴۴۰
آغاز استقرار پرونده الکترونیک سلامت

معاون درمان وزارت بهداشت: امسال ۴۰ بیمارستان در کشور افتتاح می‌شود

با تلاش دولت تدبیر و امید، در سال جاری ۶ هزار تخت بیمارستانی در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور به بهره برداری خواهد رسید
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در سال جاری ۴۰ بیمارستان در سطح کشور افتتاح می‌شود که اکثر این بیمارستان‌ها به منظور تسهیل دسترسی مردم در مناطق کمتر برخوردار و مرزی کشور احداث و به بهره برداری می‌رسد.
معاون درمان وزارت بهداشت: امسال ۴۰ بیمارستان در کشور افتتاح می‌شود
به گزارش ایصال نیوز، قاسم جان بابایی روز سه شنبه در مراسم آغاز استقرار پرونده الکترونیک سلامت و دیدار رئیس جمهوری با مدیران ارشد نظام سلامت که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: در راستای تلاش‌های دکتر روحانی در دولت یازدهم و دوازدهم برای توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت کشور، در سال جاری ۶ هزار تخت بیمارستانی جدید به مجموعه تخت‌های بیمارستانی افزوده خواهد شد؛ این تخت‌های بیمارستانی در بیمارستان‌های مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور به بهره برداری خواهد رسید.
معاون درمان وزارت بهداشت بیان کرد: در کنار این خدمات، توسعه اورژانس‌های پیش بیمارستانی، توسعه کلینیک‌های سرپایی و توسعه خدمات ناباروری نیز دنبال می‌شود. در حال حاضر در ۸۳ مرکز در سطح کشور، خدمات ناباروری با تعرفه‌های دولتی ارائه می‌شود.
توسعه نیروی انسانی در مناطق محروم
جان بابایی درباره توسعه نیروی انسانی در مناطق محروم گفت: یکی اقداماتی که در دولت تدبیر و امید انجام شده توسعه نیروی انسانی در مناطق محروم کشور است. تاکنون ۳ هزار نیروی متخصص در شهرهای کم برخوردار مشغول به کار شده‌اند. همچنین حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم نیز یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید است.
توسعه اورژانس پیش بیمارستانی
وی درباره توسعه اورژانس پیش بیمارستانی اظهار داشت: قبل از طرح تحول سلامت ۷ مرکز اورژانس هوایی داشتیم و در حال حاضر ۴۲ مرکز اورژانس هوایی داریم. همچنین تعداد آمبولانس‌های فعال در سطح کشور از ۲۵۰۰ دستگاه به ۴۵۰۰ دستگاه آمبولانس افزایش پیدا کرده است. با توسعه زیرساخت‌های اورژانس، میزان مرگ و میر جاده‌ای، کاهش پیدا کرده و شاخص‌های ما در این زمینه ارتقا پیدا کرده است. جان بابایی ادامه داد: قبلاً ۳۴.۵ مرگ به ازای هر ۱۰۰ هزار تصادف جاده‌ای داشتیم و در حال حاضر این رقم به ۲۰ مرگ در ازای هر ۱۰۰ هزار تصادف جاده‌ای رسیده است. معاون وزیر بهداشت بیان کرد: توسعه زیرساخت‌های اورژانس در سیل اخیر نیز کمک کرد ما بتوانیم ۱۰۰۰ بیمار و مصدوم را به صورت هوایی به مراکر درمانی منتقل کرده و ۳ هزار مادر باردار را نیز جا به جا کنیم.
مدیریت منابع در نظام سلامت
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: مدیریت منابع و مصارف، الکترونیکی کردن اسناد بیمارستانی و تدوین راهنماهای بالینی نیز از جمله اقدامات حوزه درمان در سال جاری است. در حال حاضر در ۶ استان کشور اسناد بیمارستانی به صورت الکترونیک برای بیمه ارسال می‌شود و تا پایان سال تمامی بیمارستان‌ها اسناد را به صورت الکترونیک ارسال خواهند کرد. تدوین ۶۰۰ راهنمای بالینی وی درباره تدوین راهنماهای بالینی نیز بیان کرد: تدوین راهنماهای بالینی از جمله اقدامات مهمی است که با جدیت دنبال می‌شود و در حال حاضر ۶۰۰ راهنمای بالینی تدوین شده است.
صبح امروز طرح پرونده الکترونیک سلامت با حضور رئیس جمهوری در وزارت بهداشت آغاز به کار کرد.
انتهای پیام/*
۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما