plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۰
کد مطلب : ۲۴۱۶۳
با اشاره به حواشی پیش آمده در نشست شورای حکام

غریب آبادی: آژانس با ایران سیاسی رفتار کند، اقدامات جدی‌تری در دستور کار قرار می‌دهیم

طرف های برجامی، بدهکار جمهوری اسلامی ایران در زمینه برجام هستند
سفیر و نماینده سابق ایران در وین گفت: اگر قرار است آژانس اینگونه سیاسی با ایران رفتار کند ما هم باید اقدامات جدی‌تری در دستور کار قرار دهیم.
غریب آبادی: آژانس با ایران سیاسی رفتار کند، اقدامات جدی‌تری در دستور کار قرار می‌دهیم
به گزارش ایصال نیوز، کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده سابق ایران در وین در گفتگوی ویژه خبری گفت: ایران ۲۰ درصد بازرسی های آژانس را می‌پذیرد و شفاف ترین کشور در زمینه فعالیت های هسته ای است. پیش نویس قطعنامه توسط دو سه کشور اروپایی به صورت اولیه تهیه شده است؛ کشورهایی که بدهکار جمهوری اسلامی ایران در زمینه برجام و عدم اقدام در زمینه اجرای تعهداتشان تحت برجام هستند.

وی همچنین اضافه کرد: کدام را باور کنیم تلاش شما برای احیای برجام یا اقدامهای متناقضتان که پیام های متفاوتی به جمهوری اسلامی صادر می کند. نماینده روسیه موضع خوبی در مورد پیش نویس اتخاذ کرد که اروپایی ها به جای اینکه به سمت قطعنامه سیاسی بروند تلاشهایشان را مضاعف کنند که نگرانی ایران رفع کنند و تفاهم را قریب الوقوع کنند.

سفیر و نماینده سابق ایران در وین اظهار داشت: گزارش اخیر آژانس مبنی بر اینکه اگر بخواهیم راجع به ماهیت منحصرا صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران اظهار نظر کنم باید این موضوعات حل شود. موضوعاتی که تمام شده و الان بگویید اگر آن حل نشود نمی‌توانیم نسبت به ماهیت صلح آمیز برنامه هسته‌ای اظهار نظر کنم پس ۲۰ درصد بازرسی جهانی که از ایران انجام می شود چیست؟ آیا ایران اینجا حق دارد تصمیم اساسی در مورد بازرسی های آژانس بگیرد و این ۲۰ درصد را چند درصد کم کند. اگر قرار است آژانس اینگونه سیاسی با ایران رفتار کند ما هم باید اقدامات جدی تری در دستور کار قرار دهیم.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما