plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
کد مطلب : ۲۴۱۲۶
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس:

قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ نقطه آغاز انقلاب و نهضت اسلامی بود

نباید بگذاریم این روز مهم به فراموشی سپرده شود
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر اتفاق بزرگی یک سرآغاز و منشاء دارد گفت: حقیقت این است که قیام ۱۵ خرداد، نقطه آغازین بسیار مهم برای انقلاب و نهضت اسلامی بوده است‌.
قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ نقطه آغاز انقلاب و نهضت اسلامی بود
به گزارش ایصال نیوز، حجت الاسلام مهدی باقری با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به قیام ۱۵ خرداد از سوی مردم و مسئولان افزود: حضرت امام (ره) قیام ۱۵ خرداد را هم روز عزا اعلام و آن را به عنوان ایام‌الله و از روزهای انقلاب نامگذاری کردند. 

وی با بیان اینکه قیام تاریخی و سرنوشت ساز ۱۵ خرداد باید همیشه مورد توجه قرار گیرد گفت: فلسفه این قیام، باید در ابعاد مختلف به مردم و به ویژه نسل نوجوان و جوان  معرفی و شناسانده شود.

 نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس اظهار داشت: قیام ۱۵ خرداد هرگز نباید به فراموشی سپرده شود.

حجت الاسلام  باقری به دلیل تعطیل رسمی ۱۵ خرداد در تقویم کشور  اشاره کرد و گفت: باید به بهانه سالروز این قیام، به فلسفه و دلایل قیام توجه کرده و در خصوص آن تفکر کنیم.

 وی با تاکید بر تلاش در راستای تبیین و اطلاع رسانی در خصوص آنچه که مربوط به انقلاب است  تصریح کرد: باید با هدف انتقال ارزش های انقلاب و مسائل پیرامونی آن به نسل های بعدی بیش از پیش تلاش کرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نباید بگذاریم که این روز مهم و تاثیرگذار در شکل گیری انقلاب اسلامی، به فراموشی سپرده شود.

 حجت الاسلام  باقری با بیان اینکه مسئولان حوزه تبلیغی و فرهنگی در کشور باید نسبت به امر امام راحل در خصوص توجه به فلسفه قیام ۱۵ خرداد بیش از دیگران تلاش کنند گفت: متولیان حوزه فرهنگی و تبلیغی برای زنده نگاه داشتن این قیام نباید از هیچ تلاشی فروگذاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان این حوزه مسئولیت بیشتر و سنگین تری نسبت به سایر مسئولان در راستای تبیین  و تبلیغ قیام ۱۵ خرداد دارند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با اشاره به اینکه مسئولان فرهنگی باید به این مسئله به عنوان یک کار و مسئولیت مهم و سنگین نگاه کنند گفت: دلیل این تاکید و سفارش این است که هیچ کوتاهی در این راستا انجام نشود.

 حجت الاسلام باقری تاکید کرد: دلیل اهمیت و بزرگداشت این روز  این است که قیام ۱۵ خرداد سرآغاز یک حرکت  بزرگ اسلامی و بیداری نه تنها ملت ایران بلکه بیداری  امت اسلامی در سراسر دنیا است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما