plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۴
کد مطلب : ۲۳۹۹۲

حمله راکتی به پایگاه «عین‌الاسد» عراق

شامگاه سه شنبه محل استقرار نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین‌الاسد» هدف حمله راکتی قرار گرفت. یک گروه جدید موسوم به «مقاومت بین المللی» اعلام کرد که ۶ موشک گراد به پایگاه آمریکایی عین الاسد شلیک کرده است.
حمله راکتی به پایگاه «عین‌الاسد» عراق
به گزارش ایصال نیوز، برخی رسانه‌های عراقی بامداد سه‌شنبه از شنیده‌شدن صدای انفجارهای مهیب در پایگاه عین الاسد محل استقرار نظامیان آمریکایی در استان الانبار خبر دادند.

کانال تلگرامی «صابرین‌نیوز» در خبری فوری نوشت: «گزارش‌های تایید نشده از حمله موشکی با ۶ موشک ۱۲۲ میلی متری گراد به پایگاه آمریکایی عین الاسد حکایت دارد».

در ادامه این گزارش آمده است: «داخل پایگاه نظامی آمریکا از سمت منطقه السحیل واقع در ناحیه البغدادی آتش‌سوزی رخ داده است».

صابرین‌نیوز گزارش داد: «نیروهای آمریکایی پس از بمباران شدن بخش جنوبی این پایگاه درهای پایگاه نظامی خود در عین الاسد در غرب بغداد را مسدود کردند».

این منبع عراقی دقایقی بعد نوشت: «پس حمله به پایگاه عین الاسد، پهپادها و بالگردهای جاسوسی آمریکا به سمت ناحیه البغدادی پرواز کردند».

صابرین‌نیوز همچنین خبر داد: «یک فروند آواکس و یک هواپیمای جاسوسی دیگر بر فراز پایگاه الحشد الشعبی در حال گشت‌زنی است».

ساعتی بعد، گروه موسوم به «مقاومت بین المللی» اعلام کرد که با ۶ موشک گراد ۱۲۲ میلیمتری پایگاه آمریکایی عین الاسد را هدف قرار داده است.

 گروه مقاومت بین المللی (برای اولین بار) در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حمله به پایگاه اشغالگران آمریکایی در عراق در ساعت ۲۲ و ۲۵ دقیقه به وقت محلی عراق (حدود نیمه شب ایران) به وقوع پیوست و با دقت کامل به هدف اصابت کرده است.

منابع میدانی نزدیک به حادثه نیز گفتند که ۲ موشک به دروازه جنوبی پایگاه عین الاسد و ۳ موشک هم به داخل محوطه پایگاه اصابت کرده است.

آخرین خبر حاکی است فرماندهی نیروهای آمریکایی در عراق مدعی شد این حمله راکتی هیچ تلفاتی نداشته است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما