plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۴
کد مطلب : ۲۳۷۸۵

جو بایدن از سئول وارد ژاپن شد

رئیس جمهوری ایالات متحده، در دومین مرحله از سفر آسیایی خود از کره جنوبی وارد توکیو شد، تا امروز دوشنبه پیش از نشست چهارجانبه کواد در توکیو با فیمیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن و همچنین امپراتور ژاپن دیدار کند.
جو بایدن از سئول وارد ژاپن شد
به گزارش ایصال نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در اولین سفر خود به آسیا قرار است در نشست چهارجانبه گروه "کواد" شرکت و با رهبران کشورهای عضو (ژاپن، هند و استرالیا) دیدار کند؛ نشستی که یکی از محورهای اصلی آن مقابله با "نفوذ روزافزون چین" خواهد بود.

انتظار می‌رود که در نشست بین جو بایدن و فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن که امروز دوشنبه در توکیو انجام می‌شود، درخصوص برنامه‌های ژاپن جهت گسترش توان نظامی خود و نحوه پاسخ‌دهی به نفوذ چین گفت‌وگو کنند.

توکیو همچنین قرار است روز دوشنبه شاهد راه‌اندازی برنامه جو بایدن تحت عنوان "چارچوب اقتصادی هند و اقیانوسیه برای شکوفایی" (IPEF) باشد؛ برنامه‌ای که هدف آن ایجاد پیوندی نزدیک‌تر بین کشورهای منطقه از طریق استانداردهای مشترک در زمینه‌هایی از جمله انعطاف‌پذیری زنجیره تامین، انرژی پاک، زیرساخت‌ها و تجارت دیجیتال است.

از زمانی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا از توافق تجاری چندملیتی که اکنون به عنوان "توافقنامه جامع برای مشارکت ترانس-پاسیفیک" شناخته می‌شود، کناره‌گیری و زمینه را برای گسترش نفوذ چین فراهم کرد، واشنگتن فاقد یک ستون اقتصادی جهت تعامل با منطقه هند- اقیانوسیه بوده است.

یک منبع آگاه گفته است: در این دیدار که قرار است درخصوص این مسائل گفت‌وگو شود، انتظار می‌رود نارندرا مودی، نخست وزیر هند، جو بایدن و فومیو کیشیدا به صورت حضوری و سایر رهبران به صورت مجازی شرکت کنند.

گفتنی است؛ از چند روز قبل از دیدار جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا از ژاپن و برگزاری اجلاس چهار جانبه کوآد اقدامات امنیتی در توکیو پایتخت آغاز شده و پلیس به حالت آماده باش کامل در آمده است تا مبادا تهدید امنیتی و اعتراضات مردمی مانع موفقیت سفر رهبری آمریکا به این کشور شود. ۱۸ هزار نیروی پلیس در برقراری امنیت شرکت دارند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما