plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
کد مطلب : ۲۳۷۶۶

ویروس آبله میمون به سوئیس، هلند و نیویورک هم رسید

مقامات کشورهای غربی همچنان از افزایش موارد ابتلا به ویروس آبله میمون در میان شهروندان خود گزارش می‌دهند. جدیدترین خبرها از رسیدن این ویروس به هلند، سوئیس و همچنین نیویورک حکایت دارد.
ویروس آبله میمون به سوئیس، هلند و نیویورک هم رسید
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از رویترز، مسئولان بهداشتی سوئیس دیروز شنبه اعلام کردند که اولین مورد ابتلا به ویروس آبله میمون را در این کشور شناسایی کرده اند. متبلا، فردی در منطقه کانتون برن بوده است.

مسئولان بهداشتی این شهر می‌گویند این فرد ویروس را از خارج به کشور منتقل کرده است. به گفته مقامات سوئیسی فرد مبتلا به دلیل بروز مشکلات پوستی به پزشک مراجعه کرده است که در تشخیص‌های ابتدایی ویروس آبله میمون شناسایی شد.

پزشکان سوئیسی گفتند بیماری به شکل خوش خیم در حال پیشرفت بوده است.

در کشور هلند نیز موارد مشابهی از ابتلا به ویروس آبله میمون شناسایی شده است. مقامات بهداشتی هلند روز شنبه، یک روز پس از تایید اولین مورد، موارد بیشتری از آبله میمون را اعلام کردند.

موسسه ملی سلامت هلند (RIVM) در بیانیه ای اعلام کرد: ما چندین بیمار مبتلا به آبله میمون را در هلند شناسایی کرده ایم. این موسسه عدد دقیقی از موارد ابتلا به ویروس آبله میمون در این کشور منتشر نکرده است.

هشدار، آبله میمون به نیویورک هم رسید

مقامات بهداشتی آمریکا اعلام کردند که آزمایش آبله میمون یک فرد ساکن نیویورک مثبت شده است.

بنابر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این بیمار در قرنطینه قرار دارد و درمان وی آغاز شده اما مرکز پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا هنوز ابتلای این فرد را تایید نکرده است.

مقامات بهداشت عمومی شهر نیویورک اعلام کرده اند که در حال بررسی دو مورد احتمالی ابتلا به آبله میمون هستند.

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا و اداره بهداشت عمومی ماساچوست پیش از این تایید کردند که مردی از ماساچوست پس از سفر به کانادا به بیماری آبله میمون مبتلا شده است.

همچنین یکی از ساکنان ایالت تگزاس که به نیجریه سفر کرده به بیماری آبله میمون مبتلا شده است.

براساس بیانیه منتشر شده، فرد بیمار در بازگشت به تگزاس دو پرواز انجام داد. یکی از نیجریه به آتلانتا و دیگری از آتلانتا به دالاس.

درحالی که مبتلایان به بیماری همه گیر کووید-۱۹ در سراسر جهان رو به کاهش گذاشته و برخی از کشورها محدودیت های کرونایی خود از جمله زدن ماسک در فضاهای عمومی را برداشتند، شیوع ویروس دیگری به نام آبله میمون، نگرانی جهانیان را برانگیخته است.

مقامات بهداشتی در اروپا، آمریکا و استرالیا در حال تحقیقات درباره گسترش موارد ابتلا به آبله میمون هستند؛ بیماری نادری که معمولا در آفریقا یافت می شود. از آنجاییکه برخی موارد ابتلا به آبله میمون به سفرهای از مبدا آفریقا مربوط می شود، این تصور وجود دارد که عفونت های اخیر در جوامع آفریقایی گسترش یافته و خطر شیوع جهانی را افزایش می دهد.

سازمان جهانی بهداشت به دنبال این نگرانی ها و ابتلای بیش از ۱۰۰ نفر در اروپا، روز جمعه یک نشست اضطراری برای بررسی این موضوع برگزار کرد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما