plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۰
کد مطلب : ۲۳۷۰۹

سی‌ان‌ان: بایدن و بن‌سلمان ماه آینده دیدار می کنند

سی ان ان از احتمال دیدار بایدن و محمد بن‌سلمان در ماه آینده میلادی خبر داد.
سی‌ان‌ان: بایدن و بن‌سلمان ماه آینده دیدار می کنند
به گزارش ایصال نیوز، شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد که احتمالا به زودی بایدن رئیس جمهور آمریکا و بن سلمان، ولیعهد سعودی برای اولین بار پس از پیروزی بایدن در انتخابات سال 2020 دیدار می‌کنند.

گفتنی است روز گذشته «خالد بن سلمان» معاون وزارت دفاع عربستان سعودی در سفر به واشنگتن با مشاور امنیت ملی کاخ سفید دیدار و رایزنی کرد.

پیش از این روزنامه گاردین بریتانیا در گزارشی به موضوع روابط عربستان سعودی و ایالات متحده پرداخته و می‌گوید محمد بن سلمان از بازگشت دونالد ترامپ به قدرت حمایت می‌کند و روی این مسئله سرمایه‌گذاری اقتصادی نیز کرده است.

این روزنامه در این گزارش که به قلم جولین برگر، دبیر بخش جهان این نشریه است می‌نویسد: «همزمان با امتناع عربستان سعودی برای کمک به آمریکا در مجازات روسیه در پی حمله به اوکراین، محمد بن سلمان، ولیعهد ماجراجوی این کشور ۲ میلیارد دلار در صندوق سرمایه‌گذاری جدید و آزمون پس‌نداده‌ای که توسط جرد کوشنر، داماد دونالد ترامپ اداره می‌شود قرار داده است. اقداماتی که نشان می‌دهد ولیعهد سعودی روی بازگشت ترامپ به قدرت سرمایه‌گذاری می‌کند.»

دولت بایدن در تلاش برای متقاعد کردن ریاض برای افزایش تولید نفت به‌منظور کاهش قیمت‌ها تا ۳۰ درصد و در نتیجه محدود کردن درآمد دولت روسیه، به دنبال راه‌هایی است تا به دولت عربستان اطمینان دهد که به امنیت این کشور متعهد است.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما