plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۰
کد مطلب : ۲۳۶۶۵

نتایج نهایی انتخابات پارلمانی لبنان اعلام شد

رئیس جمهور لبنان در بیمارستان بستری شد
وزیر کشور لبنان روز سه شنبه نتایج نهایی و رسمی انتخابات پارلمانی را اعلام کرد. نتایج نشان داد که حزب ؛القوات اللبنانیه ؛ 20 کرسی، جریان آزادملی 18 کرسی و حزب الله وجنبش امل جمعا 31 کرسی پارلمان لبنان از 128 کرسی را به دست آوردند.
نتایج نهایی انتخابات پارلمانی لبنان اعلام شد
به گزارش ایصال نیوز، نتایج همچنین نشان داد که حزب سوسیالیست پیشرو 9 کرسی، فهرست احزاب مستقل یا جامعه مدنی 13 کرسی، حزب کتائب 4 کرسی و حزب طاشناق و جنبش مَردّه هر کدام بر دو کرسی دست یافتند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، با تبریک انتخابات پارلمانی لبنان گفت: «بی صبرانه منتظر تشکیل سریع یک دولت فراگیر است که بتواند با صندوق بین‌المللی پول توافق کند و اصلاحات لازم برای قرار دادن لبنان در مسیر بهبود اقتصادی را اجرا کند."
گفتنی است؛ رویترز پیشتر گزارش داد نتایج رسمی انتخابات لبنان نشان می‌دهد که حزب‌الله و متحدانش اکثریت پارلمان را از دست داده‌اند. علت این امر کاهش آرای حزب آزاد ملی وابسته به میشل عون در این دوره بود.
*بستری شدن «میشل عون» در یکی از بیمارستان‌های بیروت
به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، دفتر ریاست جمهوری لبنان با انتشار بیانیه ای در صفحه شخصی این دفتر در شبکه اجتماعی توئیتر این مطلب را اعلام کرد.
در بیانیه مزبور آمده است: میشل عون ۸۸ ساله صبح امروز سه شنبه در بیمارستان «اوتل دیو» بستری شد و آزمایش‌ها و عکس های رادیوگرافی از وی گرفته شد. بر پایه همین گزارش، عون تا چند ساعت آینده و با پایان یافتن معاینه‌ها از بیمارستان مرخص می‌شود.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما