plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹
کد مطلب : ۲۳۶۲۲

زلنسکی خواستار شناسایی روسیه به عنوان حامی تروریسم شد

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین روز شنبه با هیاتی از سناتورهای آمریکایی دیدار کرد و از آن‌ها خواست روسیه را رسما به عنوان یک "دولت تروریستی" معرفی کنند.
زلنسکی خواستار شناسایی روسیه به عنوان حامی تروریسم شد
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از "سی ان ان"، رئیس جمهور اوکراین در باره این دیدار گفت: امروز با هیاتی از سناتورهای آمریکایی به رهبری میچل مک کانل سناتور جمهوریخواه اقلیت سنا در کی‌یف گفت وگو کردم. من معتقدم که این دیدار بار دیگر حمایت جمهوری خواهان و دموکرات‌ها از دولت ما و قدرت روابط میان اوکراین و آمریکا را نشان می‌دهد.

به گفته زلنسکی، در این دیدار درباره حمایت آمریکا از اوکراین و تشدید تحریم‌ها علیه روسیه نیز بحث شده است.

وی افزود: در دیدار با قانون‌گذاران آمریکایی خواستار معرفی رسمی روسیه به عنوان کشور حامی تروریسم شد.

سناتور میچ مک کانل رهبر اقلیت سنای آمریکا روز شنبه به همراه شماری از سناتورهای هم حزبی خود در سفری از پیش اعلام نشده به کی‌یف، با زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دیدار کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه بسته جدید حمایت مالی از اوکراین به ارزش ۴۰ میلیارد دلار را تصویب کرد.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته از درخواست اوکراین از کنگره ایالات متحده برای معرفی روسیه به عنوان کشور حامی تروریسم حمایت کرد.

وی در مصاحبه با شبکه "ام اس ان بی‌سی" در پاسخ به این سوال که آیا او از این درخواست اوکراین حمایت می‌کند؟ گفت: کاملا از این درخواست حمایت می‌کنم و مدتی است که این امر را دنبال کرده‌ام. اگر روسیه در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار نگیرد، باید این فهرست را پاره کنیم.

زلنسکی از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواسته است که روسیه را به عنوان کشور حامی تروریسم معرفی کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین وارد سومین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما