plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۲۳۵۲
سه حمله راکتی در ۲۴ ساعت گذشته در عراق

برخورد یک موشک به ساختمان یک شرکت نفتی خارجی در بصره

مناطقی از بصره، موصل، و جنوب شرقی بغداد مورد حمله راکتی و آتش سوزیهای مشکوک قرار گرفته است
برخورد حداقل یک فروند موشک به ساختمان یک شرکت نفتی خارجی در استان بصره در جنوب عراق باعث زخمی شدن 2 کارمند عراقی شد.هنوز هیچ منبعی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته است.
برخورد یک موشک به ساختمان یک شرکت نفتی خارجی در بصره
به گزارش ایصال نیوز به نقل از سومریه نیوز، انفجارهای پراکنده ای در ۲۴ ساعت گذشته در عراق رخ داده و هنوز هیچ منبعی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته است. منابع خبری عراقی گزارش دادند صبح امروز چهارشنبه، صدای 3 انفجار را در محوطۀ یک شرکت نفتی خارجی در شهر بصره مرکز استان بصره شنیده اند.
رویترز نیز به نقل از چند مسئول عراقی بدون ذکر نام آنها اعلام کرد: فعالیت های نفتی در بصره خصوصاً صادرات با وجود حملۀ موشکی همچنان ادامه دارد. حداقل یک موشک به ساختمان شرکت نفتی اکسون برخورد کرده است و این شرکت می خواهد 20 کارمند خارجی خود را از استان بصره خارج کند.
منابع عراقی همچنین از فرود دست‌کم یک فروند موشک «کاتیوشا»  در نزدیک یک مقر ارتش عراق در موصل خبر می دهند . احتمالا هدف حملات پایگاه نظامی «التاجی» عراق محل استقرار نظامیان آمریکایی و عراقی بوده که منابع امنیتی عراق اعلام کردند هیچ آسیبی به این پایگاه نظامی وارد نشد.
دیروز یک فروند موشک کاتیوشا در نزدیکی مجتمع کاخ‌های ریاست‌جمهوری در بخش شرقی «موصل» که محل استقرار مشاوران نظامی آمریکا است، فرود آمد.
فرماندهی عملیات نینوا در موصل در بیانیه ای اعلام کرد که «موشک مذکور، از سمت غربی موصل شلیک شده و در فاصله ای دور از یک مقر امنیتی، در یک زمین خاکی فرود آمده و تلفات و خساراتی نداشته و همه چیز تحت کنترل است»
سومریه نیوز همچنین گزارش داد آتش سوزی لوله نفتی در منطقه نهروان در جنوب شرق عراق مهار شد.
گفتنی است همزمان با شدت گرفتن اختلافهای سیاسی بین دولت و احزاب و ائتلافهای عراق و تشدید مشکلات خدماتی بویژه قطع مکرر برق، پرتاب راکت و موشک طی روزهای گذشته در مناطق مختلف عراق شدت گرفته است.
انتهای پیام/*
۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما