plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵
کد مطلب : ۲۳۳۲۶

خشم مقامات صهیونیست از اظهارات لاوروف درباره ریشه یهودی هیتلر

وزیر خارجه و نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اظهارات لاوروف درباره یهودی بودن اصلیت هیتلر به شدت واکنش نشان دادند. لاوروف دیروز یکشنبه گفته بود: «هیتلر خون یهودی هم داشت. مردم خردمند یهودی می‌گویند که سرسخت‌ترین ضد یهود‌ها معمولا از خود یهودیان هستند»
خشم مقامات صهیونیست از اظهارات لاوروف درباره ریشه یهودی هیتلر
به گزارش ایصال نیوز، پس از اینکه سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت هیلتر ریشه یهودی دارد، خشم مقامات صهیونیست برانگیخته شده است؛ تا جایی که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی سفیر روسیه را برای «توضیحات» احضار کرده و خواستار عذرخواهی شده است.

دیروز یکشنبه در مصاحبه‌ای از لاوروف پرسیده شد که چطور روسیه می‌گوید در حال پاک کردن عناصر نازی از اوکراین است، در حالی که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور این کشور، خودش یهودی است.

لاوروف گفت: «من ممکن است اشتباه کنم، اما هیتلر خون یهودی هم داشت. [این که زلنسکی یهودی است] مطلقاً معنی ندارد. مردم خردمند یهودی می‌گویند که سرسخت‌ترین ضد یهود‌ها معمولا از خود یهودیان هستند».

این اظهارات وزیر خارجه روسیه با خشم مقامات صهیونیستی مواجه شده است.

نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، گفت: «سخنان لاوروف درباره اصلیت آدولف هیتلر بسیار خطرناک است و بیانگر واقعیت نیست. این سخنان، دروغ‌هایی است که هدف آن سرزنش یهودیان است.این گونه دروغ‌ها به این منظور است که خود یهودیان را در وحشتناک‌ترین جنایات تاریخ مقصر بدانند. هیچ جنگی امروزه شبیه هولوکاست نیست».

یائیر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز با عصبانیت واکنش نشان داد و سخنان لاوروف را «نابخشودنی» خواند.

وی گفت: «سخنان لاوروف ننگین و اشتباه هولناک تاریخی است و یهودیان خودشان را در فاجعه (هولوکاست) نکشتند.

بالاترین درجه نژادپرستی علیه یهودیان آن است که یهودیان را به یهودی ستیزی متهم کنند و سخنان لاوروف مستلزم عذرخواهی است».

یوعاز هندل، وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه در واکنش به اظهارات لاوروف گفت: سخنان لاوروف با هذیان درآمیخته است و در واقع لاوروف می‌خواهد جنایاتی را که روسیه در اوکراین مرتکب می‌شود توجیه کند.

یائیر گولان، معاون وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی نیز گفت: این سخنان لفاظی‌های دروغین و علیه یهود است و باید مقایسه‌های بد برای نازی‌ها، هیتلر و هولوکاست متوقف شود.

گفتنی است هویت یکی از پدربزرگ‌های هیتلر مشخص نیست. اما برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر یهودی بودن وی وجود دارد. هرچند این امر تاکنون تایید نشده است.

روابط روسیه و رژیم صهیونیستی از ماه گذشته رو به تیرگی نهاده است؛ چرا که لاپید ماه گذشته روسیه را به «جنایت جنگی» در اوکراین متهم کرد. با این حال، روابط رژیم صهیونیستی با اوکراین نیز تنش آمیز است.

اوکراین معمولا در مجامع بین‌المللی حمله روسیه را به جنگ جهانی تشبیه می‌کند. اما مقامات صهیونیست که مدعی هولوکاست هستند از مقایسه هر جنگی با جنگ جهانی ناراضی هستند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما