plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۹
کد مطلب : ۲۳۲۳
هنگام محاکمه در دادگاه مصر

محمد مرسی رییس جمهور سابق مصر در اثر سکته قلبی شدید درگذشت

به‌زودی دادستان کل مصر، درباره علت درگذشت ناگهانی محمد مرسی بیانیه‌ای صادر می‌کند
محمد مرسی العیاط ، نخستین رییس جمهور منتخب در تاریخ مصر است که پس از برکناری توسط السیسی، در سال 2013، بمدت 6 سال را در زندان بسر برد و بارها در موضوعات مختلف محاکمه شد.
محمد مرسی رییس جمهور سابق مصر در اثر سکته قلبی شدید درگذشت
به گزارش ایصال نیوز، خبرگزاری «مصر نیوز» اعلام کرد، محمد مرسی رییس جمهور سابق مصر امروز دوشنبه هنگام محاکمه در پرونده "جاسوسی" دچار اغماء  و حمله قلبی شد و دقایقی بعد فوت کرد.  محمد مرسی هنگامه محاکمه امروز از قاضی درخواست کرد که سخن بگوید وقاضی نیز به او اجازه داد و او نیز سخنان خود را ایراد کرد. و پس از اعلام پایان جلسه، مرسی ناگهان از حال رفت و هنگام انتقال به درمانگاه بعلت حمله قلبی شدید، فوت کرد. بلافاصله جسد او برای انجام تدابیر لازم به بیمارستان منتقل شد.
مرسی، نخستین رییس جمهور منتخب در تاریخ مصر است که پس از برکناری در سال 2013، بمدت 6 سال را در زندان بسر برد و بارها در موضوعات مختلف محاکمه شد.
رسانه های عربی و مصری ضمن بازتاب گسترده فوت محمد مرسی اعلام کردند که بزودی دادستان کل مصر، درباره علت درگذشت ناگهانی محمد مرسی رییس جمهور سابق مصر بیانیه ای صادر خواهد کرد.
محمد مرسی رئیس سابق حزب آزادی و عدالت(اخوان المسلمین) بود. او کاندید این حزب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ بود و قبل از آن نیز از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ نمایندهٔ پارلمان مصر بود. محمد مُرسی در تاریخ دوازدهم تیرماه ۱۳۹۲ پس از ناآرامی‌های چندروزه و حالت بحرانی کشور مصر به دست ارتش عزل شد و سپس به دست «السیسی» رئیس جمهور فعلی به زندان افتاد.
انتهای پیام/*
۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما