plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
کد مطلب : ۲۳۲۰
بازدید خبرنگاران از تأسیسات هسته ای ایران

نشست رسانه ای مهم سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران

تشریح اقدامات جدید ایران در چارچوب مواد 26 و 36 برجام
به دعوت سازمان انرژی اتمی ایران، صبح امروز قریب به ۷۰ نفر از سردبیران، دبیران و خبرنگاران رسانه های کشور عازم مجتمع آب سنگین خنداب اراک شدند تا ضمن بازدید از فعالیت ها و دستاوردهای غرورآفرین صنعت هسته ای کشور، از آخرین تصمیمات مسوولان نظام در خصوص کاهش تعهدات برجامی مطلع شوند.
نشست رسانه ای مهم سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران
به گزارش ایصال نیوز، صبح امروز قریب به ۷۰ نفر از سردبیران، دبیران و خبرنگاران رسانه های کشور عازم مجتمع آب سنگین خنداب اراک شدند تا ضمن بازدید از فعالیت ها و دستاوردهای غرورآفرین صنعت هسته ای کشور، از آخرین تصمیمات مسوولان نظام در خصوص کاهش تعهدات برجامی مطلع شوند.
بهروز کمالوندی، معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی ضمن حضور در این بازدید طی یک کنفرانس خبری آخرین تحولات این حوزه را با اصحاب رسانه در میان خواهد گذاشت. کمالوندی همچنین به سوالات خبرنگاران پاسخ خواهد داد. شایان ذکر است طی بازدید رسانه های کشور از مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن نطنز در ۳۰ اردیبهشت ماه دو تصمیم کشورمان مبنی بر عدم رعایت سقف ۳۰۰کیلو اورانیم غنی شده و ۱۳۰تن آب سنگین اعلام شد. در نطنز ظرفیت ۴برابری غنی سازی اعلام شد که به تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی رسید. و حالا مرحله دوم این تصمیم با ذکر جزئیات اعلام می شود.
جمهوری اسلامی ایران پس از صبر استراتژیک یکساله در مقابل عدم رعایت حقوق برجامی ایران، خروج آمریکا از برجام و تحریم خرید اورانیوم غنی شده و آب سنگین ایران از سوی این کشور دو اقدام فوق را آغاز نمود و مهلت شصت روزه ای را به طرف های مقابل داده است که در صورت رعایت حقوق برجامی ایران قابل بازگشت است. در غیر این صورت در پایان شصت روز دو تصمیم دیگر اعلام خواهد شد ‌.
لازم به ذکر است که بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی نیز در پایان این بازدید، در نشست رسانه ای خود خبرهای جدیدی را از اقدامات ایران در چارچوب مواد 26 و 36 برجام اعلام می کند. تنها 20 روز تا پایان فرصت دوماهه ایران به اروپا باقی مانده است
انتهای پیام/*
۲
مرجع : سازمان انرژی اتمی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما