plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
کد مطلب : ۲۳۱۶۷

خالد مشعل خواهان تشکیل ارتش امت اسلامی برای آزادسازی مسجدالاقصی شد

خالد مشعل با اشاره به اهمیت اقدامات مردمی، سیاسی، رسانه‌ای و حمایت مالی از مقاومت فلسطین، خواهان تشکیل ارتش آزادسازی الاقصی از آحاد امت اسلامی شد.
خالد مشعل خواهان تشکیل ارتش امت اسلامی برای آزادسازی مسجدالاقصی شد
به گزارش ایصال نیوز، به نقل از خبرگزاری فلسطینی "سما"، خالد مشعل، رئیس حماس در خارج، عنوان داشت: اقدام مطلوب در مرحله آتی یک استراتژی ثابت و شفاف جهت آزادسازی مسجدالاقصی است.

وی خواهان تشکیل ارتش الاقصی از آحاد امت اسلامی شد تا همگان سهمی در این ارتش داشته باشند. مشعل در این بین به اهمیت اقدامات مردمی، سیاسی، رسانه‌ای و حمایت مالی نیز اشاره کرد.

این سخنان خالد مشعل در نشست ائتلاف جهانی یاری قدس و فلسطین و در آستانه روز جهانی قدس مطرح شد.
مشعل نقش مدیریت هوشمندانه و قاطعانه مقاومت فلسطین در غزه برای مجبور کردن دشمن جهت عقب کشیدن از طمع‌های خود در الاقصی را ستود و عنوان داشت که "مقاومت در این راستا بر آمادگی خود برای نبرد یاری قدس و الاقصی و تمامی مقدسات اسلامی و مسیحی تاکید کرده است که این امر نشان می‌دهد مقاومت افتخار تمامی آحاد مردم و امت ما شده است."

وی تصریح کرد: مهم‌ترین عبرتی که طی تعدی‌های اشغالگران در مسجد الاقصی در مناسبات یهودی گرفته شد، این بود که هیچ ارزشی جز برای زور و قدرت وجود ندارد؛ چراکه کلمات و کنفرانس‌ها و سخنان سیاسی نفعی ندارد، به این دلیل که دشمن ما جز زبان زور را نمی‌فهمد.

مشعل اظهار کرد: مردم فلسطین پیروز این دور از رویارویی‌ها در مسجد الاقصی بعد از روزها جهاد و ثابت قدمی بودند و ما از این نبردها، پیروز و سربلند بیرون آمدیم.

وی گفت: اشغالگر تلاش کرد حاکمیت دینی اسلامی الاقصی را به عنوان مقدمه‌ای برای تقسیم زمانی و مکانی آن بگیرد تا به مرحله تخریب مسجد و سپس ساخت هیکل (سلیمان) کذائی برسد. اشغالگر برای تعیین تکلیف نبرد علیه الاقصی بسیار تلاش کرده بود.

خالد مشعل خاطرنشان کرد که "مردم فلسطین با رفتار متجاوزانه اسرائیل با شجاعت بسیار بر اساس پایبندی خود به حقشان در قدس و الاقصی رویارویی و تاکید کردند که قدس و الاقصی فقط برای مسلمانان بوده و یهودیان حقی در آن نه در گذشته و نه در حال حاضر و نه در آینده ندارند. با وجود تفاوت در امکانات میان ما و اشغالگر، اما اراده ما بر اراده آنها پیروز شد."

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما