plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵
کد مطلب : ۲۳۰۹
همصدایی آمریکا، انگلیس، عربستان و رژیم صهیونیستی

اتهام‌زنی رژیم صهیونیستی به ایران

نتانیاهو در افتتاحیه شهرک «ترامپ» ایران را متهم به دخالت در انفجار نفتکشها کرد
نخست وزیر رژیم صهیونیستی همانند مقامات آمریکایی، انگلیسی و سعودی، مدعی شد که ایران پشت حملات به نفتکش‌ها در دریای عمان بوده است. آمریکا می کوشد با جوسازی و اتهام پراکنی علیه ایران در جهان، به یک اجماع جهانی برای محکوم کردن ایران در سازمان ملل و سپس صدور قطعنامه علیه ایران در شورای امنیت برسد.
اتهام‌زنی رژیم صهیونیستی به ایران
به گزارش ایصال نیوز، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی به اتهام زنی علیه ایران درباره حادثه اخیر در دریای عمان پرداخت. وی که در مراسم افتتاحیه شهرک «دونالد ترامپ» در جولان اشغالی صحبت می‌کرد، مدعی شد: ایران پشت حملات به نفتکش‌ها در دریای عمان بوده است.
همچنین بار دیگر «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا، امروز در مصاحبه با سی‌بی‌اس مدعی شد: «سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا معتقدند که ایران مقصر حمله به نفتکش‌ها در خلیج عمان بوده و اگر سازمان‌های اطلاعاتی درباره این موضوع متقاعد نشده بودند من این را مطرح نمی‌کردم.»
وزارت امور خارجه انگلیس نیز امروز مجددا ایران را به دست داشتن در حملات به نفتکشها در دریای عمان متهم کرد.
ولیعهد عربستان سعودی نیز در مصاحبه با الشرق الاوسط چاپ لندن، ایران را متهم به دخالت در این حادثه نمود.  
این اتهامات در حالی علیه ایران مطرح می‌شود که کارشناسان متعددی اعلام کرده‌اند با وجود اتهامات واشنگتن علیه ایران، هیچ دلیلی درباره نقش تهران برای حمله به تانکرهای نفتی در دریای عمان وجود ندارد. «هایکو ماس»‌ وزیر خارجه آلمان نیز روز جمعه در واکنش به حادثه صبح پنجشنبه برای دو نفتکش در دریای عمان گفت: ویدئویی که توسط آمریکا ارائه شده برای اثبات این موضوع که ایران پشت حمله به تانکرهای نفتی در دریای عمان بوده کافی نیست.
روسیه نیز خواستار تحقیقات مستقل در مورد این حادثه مشکوک شد.
انتهای پیام/*
۳
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما