plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۲۲۹۹۷

توافق ژاپن و سوئیس برای افزایش تحریم‌ها علیه روسیه

ایگنازیو کاسیس رئیس‌جمهور سوئیس و فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن در دیدار روز دوشنبه خود برای افزایش تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل تهاجم نظامی این کشور به اوکراین توافق کردند.
توافق ژاپن و سوئیس برای افزایش تحریم‌ها علیه روسیه
به گزارش ایصال نیوز، کاسیس که عهده دار وزارت امور خارجه سوئیس نیز هست، اولین سفر خود به ژاپن را روز دوشنبه آغاز کرد تا با کیشیدا نخست وزیر و یوشیماسا هایاشی، وزیر امور خارجه ژاپن این کشور کند. دیدار او از ژاپن تا روز شنبه ادامه خواهد یافت.

نخست وزیر ژاپن مدعی شد: تهاجم روسیه به اوکراین پایه و اساس نظم را نه تنها در اروپا بلکه در جامعه بین المللی از جمله آسیا متزلزل کرده است.

کاسیس با تایید این اظهارات نخست وزیر ژاپن گفت که سوئیس برای کمک به اوکراین آماده است.

دو طرف همچنین توافق کردند که روند افزایش تحریم روسیه را حفظ کنند.

ژاپن تاکنون علیه ۴۹۹ مقام و شخصیت روس از جمله دو دختر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور و همسر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه تحریم وضع کرده است.

توکیو همگام با اقدامات تنبیهی آمریکا و کشورهای اروپایی، دارایی ۲۸ سازمان روسی دیگر همچون سازمان‌های مرتبط با فعالیت نظامی و دو بانک وام دهنده را مسدود کرده است.

از سوی دیگر دولت سوئیس هفته گذشته اعلام کرد که مانند محدودیت‌های اتحادیه اروپا که هفته گذشته علیه مسکو تصویب شد، تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه و بلاروس اعمال می‌کند.

سفرای کشورهای اتحادیه اروپا در تاریخ ۷ آوریل (۱۸ فروردین) پنجمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب کردند که به ویژه محدودیت‌هایی را برای افراد و موسسات مالی و همچنین ممنوعیت واردات زغال سنگ از روسیه و عرضه آن را اعمال کرد.

به نوشته خبرگزاری تاس، سوئیس علیرغم اعلام وضعیت بی‌طرفی، از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو که در ارتباط با عملیات نظامی ویژه در اوکراین اعلام شده بود، حمایت کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) تهاجم نظامی گسترده ای را به اوکراین تحت عنوان "عملیات ویژه" آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما