plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰
کد مطلب : ۲۲۹۹۴

زلنسکی: روسیه نبرد دونباس را آغاز کرد

آغاز مرحله دوم تهاجم نظامی روسیه به اوکراین
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین اعلام کرد که تهاجم روسیه در شرق کشورش آغاز شد. کنترل بخشی از شرق اوکراین در اختیار جدایی‌طلبان هوادار روسیه است. درگیری‌های مرگبار در این شرق اوکراین افزایش یافته است.
زلنسکی: روسیه نبرد دونباس را آغاز کرد
رئیس‌جمهوری اوکراین اظهار داشت: «می‌توانیم اعلام کنیم که نظامیان روسیه نبرد دونباس را که از مدتها پیش خود را برای آن آماده می‌کردند آغاز کردند.»

هفتمین هفتۀ جنگ اوکراین در حالی در جریان است که حملات سنگین نیروهای روسیه به شهر ماریوپول واقع در جنوب شرق این کشور با هدف کنترل بر آن، همچنان ادامه دارد و بیم آن می رود که این حملات تلفات سنگینی در طرف اوکراینی‌ها بر جا گذاشته باشد.

تشدید درگیری‌ها و تیراندازی‌های بی‌وقفۀ نیروهای روسیه در روز یکشنبه همچنین باعث شد که هیچ کریدور بشردوستانه‌ای در این روز برای تخلیه غیرنظامیان از شرق اوکراین باز نشود.

در این روز علاوه بر ماریوپول، هفت منطقه دیگر اوکراین نیز زیر حملات سنگین نیروهای روسیه بودند و به گفته ایرینا ورشچوک، معاون نخست وزیر اوکراین تلاش‌ها برای مذاکره با طرف‌های روسی درباره برقراری اتش بس موقت با هدف فراهم اوری فرصتی برای تخلیه غیرنظامیان از مناطق درگیری بی‌نتیجه بوده است.

در این روز همچنین ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهوری اوکراین در گفتگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان از امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه دعوت کرد که به اوکراین برود تا با چشمان خود ببیند که نیروهای روسیه در این کشور در حال «نسل‌کشی» هستند. رئیس جمهوری فرانسه برخلاف شماری از همتایانش از جمله جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، موافق استفاده از واژه «نسل کشی» برای توصیف کشتار غیرنظامیان در اوکراین نیست.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما