plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲
کد مطلب : ۲۲۹۸۸

آغاز عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق پس از دیدار بارزانی با اردوغان

تنها با گذشت سه روز از دیدار رئیس‌جمهور ترکیه و رئیس منطقه کردستان عراق، ارتش ترکیه از ایجاد چندین پایگاه و آغاز عملیات نظامی گسترده در شمال عراق با هدف مقابله با عناصر گروه پ ک ک خبر داد.
آغاز عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق پس از دیدار بارزانی با اردوغان
به گزارش ایصال نیوز، تنها سه روز  پس از آنکه اعلام شد «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه «مسرور بارزانی» رئیس منطقه اقلیم کردستان عراق دیدار و گفت‌وگو کردند، ارتش ترکیه از آغاز عملیات نظامی جدید در شمال عراق با هدف مقابله با عناصر گروه پ ک ک خبر داد.

سه روز قبل(جمعه) اردوغان و بارزانی طی دیدار خود، راه‌های گسترش روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای را بررسی کرده‌اند. بر اساس بیانیه اداره ارتباطات ریاست‌جمهوری ترکیه، گفت‌وگوهای دو طرف به گام‌ها و سیاست‌های آنکارا و اربیل درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای اختصاص یافته است.

از سوی دیگر امروز دوشنبه، فعالان توئیتری عراق از ایجاد چهار پایگاه جدید ترکیه در عمق خاک عراق خبر دادند.

بنابر گزارش منابع عراقی، فعالان توئیتری عراق روز دوشنبه ادعا کردند که ترکیه در حال احداث چهار پایگاه نظامی جدید در عمق خاک عراق است. آنها خاطرنشان کرده اند که عملیات ترکیه با بلدوزرهای نظامی برای تخریب درختان آغاز شده است.

 خبرهای منتشر شده درباره اقدام ترکیه برای ایجاد چهار پایگاه نظامی جدید درعراق در حالی است که وزارت دفاع ترکیه صبح امروز (دوشنبه) از آغاز عملیات نظامی علیه شبه نظامیان گروه پ ک ک در شمال عراق خبر داد و گفت که این عملیات جدید با مشارکت نیروی هوایی و نیروهای ویژه ارتش این کشور علیه مخفیگاههای این عناصر گروه تروریستی صورت گرفته است.

 تحرکات نظامی ارتش ترکیه در شمال عراق درحالیست که دولت و جریان‌های سیاسی عراق به شدت با حضور نظامی آنکارا در شمال این کشور مخالفند و حملات مداوم هوایی‌اش را موجب نقض حاکمیت ملی خود می‌دانند.

پایگاه خبری صابرین نیوز گزارش داده که «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه شخصا در اتاق مدیریت عملیات شخصا در حال نظارت بر عملیات هوایی و زمینی نظامیان ارتش ترکیه است.

بر اساس این گزارش، آکار بعد از صدور فرمان عملیات گفته، اگر آتش در اطراف است وظیفه ما قبل از هر کاری دیگری خاموش کردن آن است.

وزارت دفاع ترکیه همچنین تصاویری از پرواز دهها بالگرد نظامی و جنگنده برای انجام عملیات جدید خود علیه شبه نظامیان پ ک ک منتشر کرده است.

ترکیه و پ ک ک طی چند دهه گذشته با یکدیگر در وضعیت جنگی هستند و بر اساس برخی گزارش‌ها، درگیری‌های دو طرف تاکنون بیش از ۴۰ هزار کشته برجا گذاشته است.

ترکیه، حزب کارگران کردستان(پ ک ک) را یک گروه تروریستی می‌داند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما