plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۵
کد مطلب : ۲۲۹۳
رایزنی درباره برجام و اینستکس

سیدعباس عراقچی و هلگا اشمید در تهران دیدار کردند

هلگا اشمید در سفرش به منطقه پیش از ایران به امارات، عمان و قطر رفته بود
«هلگا اشمید» دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در سفری منطقه‌ای به تهران نیز آمده است، از ساعت ۱۱ امروز (شنبه) با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در محل وزارت خارجه کشورمان به گفتگو نشست.
سیدعباس عراقچی و هلگا اشمید در تهران دیدار کردند
به گزارش ایصال نیوز به نقل از وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی، امروز شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ در تهران ديدار و گفتگو كردند.
خبرگزاری دانشجو، نیز گزارش داد «هلگا اشمید» دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در سفری منطقه‌ای به تهران نیز آمده است، از ساعت ۱۱ امروز (شنبه) با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در محل وزارت خارجه کشورمان به گفتگو نشست.
طرفین در این دور از گفتگو‌ها در خصوص آخرین وضعیت برجام در پرتو تصمیم اخیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان، اقدامات و برنامه‌های طرف اروپایی برای اجرای تعهدات برجامی و همچنین آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی می‌پردازند.
گفتنی است معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه ۲۲ خرداد ماه با اشاره به سفرش به تهران، برجام را «کلید ثبات و امنیت در خاورمیانه» توصیف کرد و گفته بود: با مقام‌های ایرانی درباره وضعیت اجرای برجام و عملیاتی شدن ساز و کار «اینستکس» گفتگو می‌کند.
هلگا اشمید در گفتگو با خبرگزاری کویت، در مورد اهداف سفرش به ایران گفت: «در ایران، که مقصد سفر من بعد از امارات عربی متحده، عمان و قطر خواهد بود، من قطعا درباره وضعیت اجرای برجام، از جمله عملیاتی‌سازی اینستکس با هدف ایجاد ساز و کاری برای تجارت مشروع با ایران، صحبت خواهم کرد.» اشمید در سفرش به منطقه پیش از این به امارات، عمان و قطر رفته بود.
انتهای پیام/*
۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما